wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 5 juni 2019

Skoj med Basse Valp och oväder

Av Wilma Border collie - 5 juni 2019 17:35

Redan när jag var ute på min morgonrunda vid halv åtta så hade ovädret slagit till. Alltså bara att glömma trevliga skogar ett tag.

Fast matte sa att jag och Jenna skulle få göra nåt skoj. Min bil anvädes för det skulle bli för hett att gå.  Vi hamnade hos Tommy och Basse Vlp. Nu skulle Jenna få träffa honom och vi skulle ha skoj en stund.

 

Det gäller att bekanta sej ordentligt när man träffas första gången.

 

Inga problem med vänskapen inte. Basse kom på att det gick alldeles utmärkt att använda Jenna som klätterställning när vi skulle umgås med hans husse.

 

Här tränas det pardans. Tror de kommer att bli ett mycket bra danspar om de får träna lite mer.

 

Jenna ansåg att jag skulle vara med och leka. Jo det såg väldigt roligt ut, men det var ovädershett och jag klarar inte sånt väder.

 

Fast jag var tvungen att prova att leka lite. Om det varit normalt svalt väder så kunde jag ha haft massor med skoj.

Jenna och Basse de hade desto roligare, syns på den här korta filmsnutten.

 

Bra jobbat Basse! Han är bara nio veckor men lyckades slänga Jenna på rygg. Alltså han kommer att bli en superskoj kompis.

 

Ähum! MNog för att Jenna ska lukta gott snart men detta var väl ändå att ta i. Vid Basses ålder ska man inte vara intresserad av valptillverkning, fast de skulle säkert bli alldeles bedårande.

 

Jag talade lite allvar med dom. Fick höra att det bara hände medan de lekte. Bra hoppas de fortsätter att sköta sej.

 

Basses åsikt om hur man använder den stora vattenskålen vid vår lekplats. Så badar man i, dricka vatten är överskattat.

 

Om det inte var sånt oväder så skulle jag också........... men nu var det bättre att ligga i skuggan under stora däcket.

 

Jodå jag hade gärna lekt med er, men det är för hett. Skulle jag kunna få ligga här en stund?

 

Lika bra att gå och lämna däcket till de här galningarna. Ser ut som om de orkar hur mycket som helst,. men jag såg minsann hur Jenna sökte skugga flera gånger och blev bra trött.

 

Är det hett då badar man mer i vattenskålen. Basse är en smart liten valp, har börjat planera för allt viktigt jag ska lära honom. Han lär sej saker väldigt snabbt.

 

Sen kom de och tgalade om för mej att nu var det annat på gång så det var bra om jag reste på mej.

 

Aha gå till sjön. Perfekt för där brukar det vara lite svalare.

 

Var skönt att blöta tassarna och dricka en del. Jenna hon bestämde sej för att ha kurs med Basse.

 

Jag stod på bryggan och såg hur Jenna bestämde sej för att få Basse att simma det var en mycket bra kurs. Tyckte att det verkade överdrivet.

 

Den där smarta lilla valpen han lär sej då allt. Här är han ute och simmar noga övervakad av Jenna!!!

Men sen var Basse så trött att han skulle hem och vila.

 

Jag och Jenna stannade en stund till vid sjön. Men nu är det hett, väldigt hett. Titta på den här bilden, stranden är bakom oss och matte står ute i sjön. Sånt händer endast vid rejält oväder och efter niga inspektion att inga Vithajar var i närheten. Hon överlevde.

 

Slappade i skuggan vid växthuset en stund. Matte höll på med det där som ska bli bönor, vi fick inte hjälpa till.

Sen var det bara att åka hem igen. Somnade och sov gott.

Gick ut på eftermiddagsrunda. 

Hade tur det var öppet hos Susanne och där var Dixie som var väldigt sugen på ost. Alltså lyckades jag få både ost och en massa trevligt umgänge.

Släpade mej runt på en kortare runda, för hett för allt så jag gick hem igen.



 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards