wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 februari 2024

Lördag i Hormonhäxefängelset

Av Wilma Border collie - Lördag 24 feb 18:00

Ensam trist morgonrunda följt av smaklös tråkfrukost.

Passa dörren var ingen idé det heller eftersom jag visste att jag skulle missa allt trevligt idag.

Så påstod matte att jag skulle göra nåt.

Hamnade i bilen, nu skulle vi gå en runda vi inte gått på evigheter.

 

Hamnade i Hälleforsnäs. Skulle gå runt sjön där, var väldigt länge sen.

 

En liten bit bort. Nä sa matte vi ska inte alls gå runt sjön. Det var skridskobana så halt att till och med jag trots min fyrbensdrift halkade. Den rundan får allt vänta eftersom de tydligen behåller vintern där.

 

Annan väg som var trevligt isbefriad. Här skulle vi gå.

 

Tur att inte Basse var med för han skulle ha gjort allt för att bada. Öppet vatten och då är det badsäsong enligt honom.

 

Det här bordet brukar ge godis. Gjorde det idag också.

 

Så många dofter och så mycket hanar som gått här. Jag luktade och luktade och lämnade massor med hälsningar.

Eftersom det inte blev runt sjön så skulle jag gå runt en udde som för länge sedan var Sigges badudde.

 

Alla sjöar växer massor just nu och denna försökte invadera stigen. Dessutom håller isen på att släppa från land. Jag klarade mej torrtassad som genom ett under.

 

Hittade ett bord till som jag provade. Gav godis, alltså bra bord.

 

La mej på bordet och funderade över hundlivets väsentligheter. Typ hur hemskt det är att vara fängelsekund, hur trevligt alla kompisar säkert hade det hemma hos Basse, säkert så käkade de massor med utsökta pannkakor också medan jag drog runt ensam och övergiven.

 

Fortsätta efter sjökanten skulle vi inte. Matte pratade om ett ställe som säkert var rejält översvämmat Gick en annan stig. Var okej att gå den också, många dofter och jag lämnade massor med hälsningar.

 

Nog för att jag har fullt upp med alla hormoner och leta hanar. Men jag jobbade lite som svamphund också.

 

Fanns lite vinterskivlingar. Fick beröm och ost.


Gick mot bilen. Kom på hanar på fria tassar, tvärnit på matte som bad matten koppla sina hundar och skvallrade om att jag sitter i fängelse.

De blev kopplade och vi passerade varandra med avstånd. Korkat, jag hade faktiskt tänk ragga lite, de var skitsnygga och tittade mycket på mej.

Kom till bilen och åkte hem.

Käkade lite och somnade om det var av tristess eller för att jag var trött av alla nya intryck vet jag inte.

Kände mej oändligt ensam.

 

Kleptoman Leya kan fakstiskt göra annat än bara stjäla. Hon försökte trösta mej, skönt med sällskap en stund.

Gick ut för eftermiddagsrunda.

Träffade inga jag känner och inte fick jag passera magiska fönstret heller. Tråkrunda.

I morgon väntar en lika eländig dag.

Får se vad jag ska hitta på. Får inte gå trevliga skogsrundor nu heller. Bara för att jag sprider hälsningar överallt så kan mina dofter intressera varghanar och såna risker ska vi inte ta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards