wilmablogghund

Alla inlägg den 24 september 2021

Av Wilma Border collie - 24 september 2021 18:24

Fick min nattsömn störd av matte som levde rövare och försökte riva ner ett duschdraperi mitt i natten.

Om hon kunde hålla sej lugn på nätterna så jag fick sova i lugn och ro!!

Så blev det morgon och dags att åka och hämta Basse.

 

Tvärnit på väg hem. En fin Kungschampinjon ville ha lift hem till svamptorken.

Hem, käkade frukost och funderade på vad vi skulle göra idag.

 

Trevligt var länge sen vi gick här så mycket att kolla vad som hänt sen sist.

 

Så framme där en del jobb skulle utföras.. Det var här jag skulle ha varit för några dagar sen men hade hittat så mycket svamp att detta fick vänta.

Nu gäller det att spana av.

 

Basse ansåg att spana från höga stenar det var alldeles perfekt det,. Vet inte riktigt hur han tänkte att han skulle hitta svamparna.

 

Det fanns svamp, massor med stora fina Svarta trumpetsvampar. De sitter väl dolda i gräset.

 

Stora och fina allihopa fsat det varit så torrt.

 

Självklart fick jag ost för väl utfort arbete. Det är viktigt med lön när man jobbar hårt.

 

Så var vi enligt matte klara där och skulle gå vidare. Ska bara få ner Basse från stenen.

 

Nästa ställe och mer jobb. Vi blev fångar eftersom jag var och kollade viktiga saker, fullkomligt onödigt.

 

Jodå det fanns en hel del där också.

 

Fast Bassse han smet från jobbet och provade en bäck som fått påfyllning efter gårdagens svampvattennedfall.

 

Han kom tillbaka och jobbade så det blev lön.

 

Det syns inte så bra på bilden, men detta är en väldigt brant backe. Matte den klena människan halkade i en lerig backe och gjorde nåt med nån muskel i sitt ena ben för ganska länge sen. Såna här backar är inte roliga då enligt henne.

 

Fast mitt i den där backen så började Basse markera.

 

Jodå ännu mer Svart trumpetsvamp. Mycket beröm och ost självklart.

 

Sen hittade matte en sten, nåt om att vila den där muskeln som gjorde ont. Bara det att just där var det ett hav av mera svampar.

 

Massor med såna här stora fina överallt. Bara att plocka ännu mer.

 

Enligt matte var det dags för skrytbilden. Alltså ställde hon ner koregn och ropade på oss. Men titta runt korgen, det fanns faktiskt massor med mer jobb att utföra. Nästa hav av stora fina svampar.

 

Vi jobbade i par ett tag och överallt satt de.

 

Nu så dags för skrytbilden. Vi har slitit hårt. Det är ungefär 30 liter i korgen.

 

Lönen för skrytbilden. Bra att vi kom på detta att kräva lön även för skrytbilder.

 

Nu ska vi till bilen. Tillsagda av matte att inte göra några avvikelser och matte vägrade titta åt sidorna.

Passerade ett ställe som matte bara tittade åt sa att jo det kan växa där men vi har inte plats för mer och korgen var visst väldigt tung.

 

Många stopp blev det på väg mot bilen. Nåt om att vila armen. Klena människa!! Hon ska vara glad för att vi jobbade så hårt som vi gjorde.

Åkte hem, käkade lite och somnade medan matte tog hand om svampen.

 

Om jag och Basse är världens bästa kompisar?? Självklart så här sover vi ofta tillsammans.

Gick på eftermiddagsrunda, tråkig sån eftersom vi inte träffade nån vi känner.

I morgon är det lördag och tänk jag är ledig, ingen kurs eller nåt annat. Alltså ska jag ¨ka och mingla med alla kompisar som jag inte träffat på evigheter.

Blir säkert en mycket bra dag.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards