wilmablogghund

Alla inlägg den 3 september 2021

Av Wilma Border collie - 3 september 2021 18:23

Har haft tassarna fulla idag.

Började med att hämta Basse i morse, hem för frukost och lite annat viktigt.

Sen skulle vi till skogen.

Eftersom det blir fullt upp i helgen så skulle vi ta det lite lugnt idag.

 

Nu skulle vi gå och kolla den där delen av skogen som vi missade för några dagar sen.

 

Basse hittade en hel kyrkogård med Karl Johan. Alltså gamla döda såna som dött av soppsnylting. Stinker ganska vidrigt av gamla döda svampar.

 

Fanns en massa blodriskor också, men de var fulla med hyresgäster så de bor kvar i skogen.

 

Kollade av en massa i skogen, men hittade inget av värde.

 

Titta!! Den dementa kom ihåg vår livsviktiga ost idag!! Det finns hopp vissa dagar.

 

Inga Svarta trumpetsvampar där matte trodde att de skulle finnas. Bara en massa flugvsmapar och de bryr vi oss inte om eftersom de inte ger ost.

 

Tog en sväng till i Stinkande skogen. I dag stank den inte för de där Mandelriskorna håller nog på och ger upp till mattes stora glädje.

 

Hittade kantareller, perfekt eftersom det behövs sån till eleverna i helgen.

 

Bra för de ger ost och vi hade en hel del att ta igen efter missen i går.

 

Svarta trumpetsvampar fanns det stora och fina så vi jobbade en del med dom.

 

Basse har blivit superduktig på dom. Syns inte på bilden men han har hittat ett gäng.

 

Här sitter en del, och där var så torrt att de var alldeles grå av torkan.

Åkte hem, käkade och sov ett tag.

Så skulle vi iväg igen.

 

Hamnade hemma hos Basse eftersom ett par elever som ska bo där hade kommit och skulle få stuga och lite annan information.

Blev av med Basse för han skulle vara hemma med sin husse.

 

Jag har hittat nåt. För jag lön nu??

 

En fin Kungschampinjon hade kommit och självklart fick jag lön. Åkte hem en stund sen skulle jag iväg igen.

 


Jaha nu har jag hamnat vid campingen. Ska möta nästa elev som skulle ha kommit förra helgen men var sjuk då.

 

Där borta kommer taxen Peps. lika bra att vara artig och springa och möta.

 

Hälsade på honom och pratade en del. Matte och Peps husse kände varandra ungefär när dinousarierna vandrade på jorden så det var en massa tråkprat.

 

Peps har trillat i från en brygga och tycker att de är läskiga. Jag försökte förklara för honom att inpektera bryggor att en mycket viktig hundsak.Men han vågade inte.

 

Puss på dej Peps. I helgen ska jag lära dej allt jag kan om svampsök. Skvallrade lite medan människorna pratade mer tråk.

Så var det dags att åka hem igen.

Nu ska jag vila mej iform så jag orkar med alla elever i morgon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards