wilmablogghund

Alla inlägg den 5 september 2021

Av Wilma Border collie - 5 september 2021 18:01

Så var det dags för sista kursdagen.

Vanliga rutinerna, trist ensam morgonrunda och sen kolla att matte inte glömde nåt viktigt.

Sen var det dags att åka.

 

Hittade ett par elever direkt. Lika bra att vara artig och hälsa.

 

Nu verkar det som om alla är på plats alltså bara att samla ihop alla och gå till dagens skog.

 

Svampvatten saknas fortfarande men ännu lever kantarellerna så mina elever hade en del att träna på.

 

Eftersom det inte är så många så fick samma svampar användas till flera hundar.

 

Gick runt och kollade att de som tränade på andra ställen gjorde rätt. Överallt såg det ut att gå bra.

 

Hur går det? Behöver du några tips från mej? Men det gik bra för Sigge så jag behövde inte bistå med råd.

 

Vad har du för smak på osten? Jag är ostexpert och behöver faktiskt kolla att det verkligen är god ost. Poopie fick god ost så hon tränade väldigt bra.

 

Essie fixade det utan problem hon också.

 

Nu blir det bra för alla elever med människor kommer.

 

Avsnittet skogsfika, det viktigaste av allt. Drack vatten och käkade min macka. Mycket välbehövligt.

 

Sen var det dags att fortsätta i en annan del av skogen. Det är hårt att vara på kurs och hårt jobb för mej att ha koll på alla.

 

Mycket träna blev det, men det såg ut att gå bra över allt.

 

Jo Pepshusse, du förstår jag skulle behöva lite energi och kolla så Peps verkligen får gott godis. Fick smaka, det var gott och gavv bra energi.  

Jaha nu är alla trötta och nöjda, alltså dags att gå tillbaka till alla bilar igen.

 

Har nu alla spårat svamp hela helgen så passar det väl bra att gå spårvägen tillbaka.

 

Vid bilarna var det dags att säja hej då och ge alla sina diplom. Pepeshusse fick se orginalet till en teckning han gjorde när dinousarierna vandrade på jorden och matte har lyckats ha den kvar i alla år. Höred väldigt mycket tråkprat och forntiden innan det var dags att säja hej då även till dom.

 

Till Basses stugor för matte skulle fixa och Sigges människor packade sina saker. Pratade mer och gav lite tips.

 

På Poppies verandra somnade jag medan människorna pratade mer tråk.

Sen var det dags att säja hejdå även till dom. Matte gjorde vad hon skulle så åkte jag hem och sov.

I morgon då är vi Flocken igen. Alice är mycket piggare nu men har sträng diet eftersom hon har nåt grus i urinen. Fast nåt skoj ska vi nog kunna hitta på.




h gav bra energi.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards