wilmablogghund

Alla inlägg den 22 september 2021

Av Wilma Border collie - 22 september 2021 17:53

Dagen kunde ha börjat bättre.

Matte upplyste om att Basse var hundnappad av sin husse så jag skulle vara ensam idag. Elände, jag behöver ha kompisar varje dag.

Gick på en trist ensam morgonrunda.

Så funderade matte på vilken skog som skulle besökas idag.

 

Bra jag skulle kolla en del på Sörmlandsleden. Var ganska länge sen jag var vid skärmskyddet, bäst att kolla så allt är okej där.

 

Dimmigt var det, men enligt matte väldigt vackert. Tyvärr vägrade Häger som flög över sjön vara med på bild. Kollade men inte var det nån vandrare som glömt pannkakor till hungrig fyrbent etappledare. Kanske skulle sätta upp lappar om att vandrarna borde tänka på oss fyrbenta som jobbar hårt.

 

Skulle vidare och kolla en del. Matte hade nån plan om vilken väg vi skulle ta.

 

Gick och kollade och där fans det en Massa Svarta trumpetsvamp. Bra nu är matte sysselsatt och jag kan ägna mej åt mitt.

 

Snälla Ekorre, jag har inga kompisar idag, jag är så ensam. Kan du komma ner och prata med mej en stund? Som valigt hjälpte ingenting, den bara svor åt mej på sitt språk och försvnna. Försökte följa efter men tappade bort den och matte hade åsikter om att jag skulle komma.

 

Tro inte att de alltid ser ut som i svampböckerna inte. Nädå de kan se ut hur som helst.

 

Överallt satt de. Ganska torra eftersom det fortfarande saknas svampvatten.

 

Gav upp Ekorre och jobbade istället. Med tanke på människors usla nosar var det lika bra att göra en instas för annars skulle säkert matte missa alldeles för mycket.

 

Bra fynd jag gjorde.

 


La mej på en sten och övervakade mattes plockande. Bäst att ha koll så hon inte slarvar.

 

Fast jag såg självklart till att få lön för väl utfört svamphundsjobb.

 

Bra fläck jag hittade. Blev bra mycket bara där. Så ansåg matte att vi skulle fortsätta.

 

Bara det att jag ansåg att vi skulle där jag hade Ekorrkontakt och hörde en massa tjat om att jag inte alls skulle spana mer just då.

 

Det var väl ett eländigt gnäll om stenigt och besvärligt. Använder man fyra ben är det inte alls besvärligt.

Till slut så kom hon.

 

Jag hade liksom hittat en massa mer svamp när jag spanade. Fick massor med beröm för att jag visade dom för matte. Bara lite som syns på bilden.

 

Tycker att jag jobbade väldigt bra. Fast nu påstod matte att det där stället vi skulle till det får bli en annan dag. För korgen började vara tung.

 

Som sagt ingen skrytbild utan lön inte. Jag fick självklart.

 

Hittade en stor Champinjon också. Men den var tyvärr alldeles för gammal fast jag fick beröm för den och lite ost.

 

Nu börjar det vara höst i mina skogar. Enligt matte vackert med alla höstfärger.

Gick till min bil och åkte hem.

Käkade lite och somnade. Matte rensade svamp.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Träffade inga jag känner. Men så fick jag syn på en hund. En snygg schäfer som jag funderade på att umgås med. Fick inte alls umgås för skitmatte. Nåt om att arbetande polishundar ska jag inte störa. Vadå, jag var ensam och längtade efter hundligt umgänge. Vi kunde säkert ha haft väldigt trevligt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards