wilmablogghund

Alla inlägg den 26 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 26 augusti 2020 18:13

Hämtade som vanligt Basse i morse, var svalt och skönt så vi kunde leka.

 

Dålig bild från mobilen men ute på sjön dansade älvorna. Vattnet var varmare än luften.

Var hemma hos mej ett tag innan vi skulle på långrunda.

 

Perfekt matte har behagat skjutsa oss till en skog där vi inte varit sen förra hösten. Ska inte vara så här lång frånvaro i våra skogar. Dessutom, fick vi vara Flocken idag också.


  Dessa dragkamper. Undrar när de där två ska fatta att det finns mer än en pinne i skogen? Funderade på om jag skulle vara domare för att få slut på det.

 

Basse vann så jag föreslog att vi skulle leka eller ägna oss åt flockspring en stund. Blev både lek och spring, alltså precis som det ska vara.

 

Fortsatte in i skogen. Hade massor att kolla. Jenna har varit här med mej flera gånger men Basse har bara varit här en gång när han var ganska liten.

 

Eländiga Skvallerbytta! Trots den tretusenåriga semsetern så har inte Jenna glömt hur man skvallrar. Vadå, jag skulle bara kolla ett bra spanställe. Tänk om det hängt Ekorrar i klasar där?

 

Spanat? Nä inte alls, jag bara råkade sätta mej här och Basse han lyssnar alldeles för mycket på matte som påstod att han och Jenna kunde hämta mej.

 

Vissa dom firade mitt avbrutna spanande med en massa lek, Jag käkade gräs, det var ganska gott sånt precis här.

 

Vad är detta? Det fanns definitivt inte när vi var här då för länge sen. Undersökte det noga och enligt matte är det en fälla för såna där Granbarkborrar som dödar massor med granar.

Matte tittade efter svampar som inte fanns. Här var det sån ökentorka att det knastrade under tassarna och vi fick höra att vi inte skulle springa för fort nåt om gnistbildning.

 

Snart mycket snart kommer Basse att bli överfallen. Han ser inte att Jenna ligger och lurpassar på honom.

 

Jaha där åkte Basse i backen helt enligt Jennas plan. Fast han var uppe lika snabbt igen. Men jag bestämde att Jenna hade vunnit.

 

Det var en gång en bäck. Då på vikingatiden när det föll en massa svampvatten så lär det ha varit svårt att ta sej fram här enligt matte. Jag har aldrig upplevt vatten i bäcken.

 

Vissa har hållit i gång så mycket att de var tvugna att vila en stund. Jo jag gjorde det jag också, tar på krafterna att kolla ställen vi inte besökt på evigheter.

 

Titta en svamp! Detta ska vara en Dropptaggsvamp om det är fint väder så det fallit svampvatten ska den ha vackra rubinröda dropppar. Nu var den så torr att det inte ens gick att klämma fram droppar.

 

Mera dragkamp för som vanligt var denna pinne den enda som fanns. Vet inte vem som vann för jag var upptagen med andra viktiga hundsaker.

 

Jaha dags att gå till bilen igen. Men vi har haft ett par roliga timmar i skogen och vi vet att denna skog är i precis det skick den ska vara. Ja förutom att den är en öken och inte har nån svamp. Må svampvattnet strila ner i mängder här.

 

Stopp på väg hem. Tro nu inte att matte släppte ut oss, nä då vi fick allt sitta kvar i bilen medan matte gav Sara och Astor godis och pratade med deras hussar.. Hörde nåt om att vi kan gå förbi nån dag och då kan vi leka. Dumheter, vi kunde ha lekt en massa idag.

Lämnade Jenna och hörde korkade påhitt om att nu tar det massor med dagar innan vi är Flocken igen. Bara att hoppas att det inte tar tretusen år igen.

Gick på vanlig trist eftermiddagsrunda.

I morgon har visst jag och Basse en del att pyssla med säjer matte.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards