wilmablogghund

Alla inlägg den 12 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 12 augusti 2020 17:54

I morse var det alldeles fantastiskt väder 10 plusgrader och dimma. Men redan när jag åkte och hämtade Basse så hade det tyvärr vänt. Men vi hann leka en del i alla fall.

Sen skulle vi nånstans, skogen var bara att glömma enligt matte efter som ovädret kom tillbaka.

 

Skulle kolla ett par ställen med Stjärnhovstryffel en sista gång. Det var alldeles dött och övergivet, deras säsong är över för i år.

 

Hamnade här i stället för nära sjön är det lite bättre när det är oväder.

 

Sa åt Basse att vi skulle kolla bryggorna, det är som alla hundar vet mycket viktigt.

 

Om du kunde lyssna! Jag sa kolla bryggor inte kolla sjön!! Men Basse ansåg att det minsann var mycket viktigare att bada än kolla brygga.

 

Fick upp honom ur sjön. Vi lekte lite men det blev snabbt alldeles för varmt för såna skoj saker.

 

Matte hittade en klicker när hon letade efter nåt annat. Jag gillar detta med klicker, när jag gör rätt kommer klicket och godis.

 

Nu håller matte på och lär Basse att det där klicket det är minsann nåt bra. Han är en mycket uppmärksam elev som lyssnar noga och fattar att det är nåt bra.

 

Den gamla ihåliga eken var lika bra i dag, det fanns godis i den. Mycket bra ek detta.

 

Bestämde oss för att kolla en massa mer viktigt när vi var här.

 

Vi hittade svamp, självklart fick vi beröm och ost. Men svamparna heter Bittersopp och är ingenting att ha. Men med tanke på svampvattenbristen och ovädershettan är alla svampar roliga att hitta.

Kollade runt mer, hittade inget av värde så vi skulle åka vidare.

 

Åkte igen och nu hamnade vi där det finns korvservering på silverfat. Sist när jag och Basse var här och hittade tryffel blev vi blåsta på korven för det var ingen hemma.

Nu skickade jag in Basse för att kolla om vi skulle ha tur idag.

 

Han kom ut tillsammans med Kasper så det fanns hopp om att det kanske skulle bli korv idag.

 

Ingen idé att du försöker Kasper, jag är Drottningen av bordet och jag tänker ligga här och vänta på att bli serverad. För övrigt tar det många månader innan jag ens tänker tänka tanken att ragga hanar.

 

Ordning i tillvaron. Ann Marie kom ut med silverfatet fyllt med korv och en godisskål. Jag serverade mej själv och undersåtarna kom visst över en del smulor som Ann Marie gav dom. Utsökt gott var det.

 

Ja, ja en del ska då smöra. Basse försökte pussa ihjäl Ann Marie som tack för korven, eller så trodde han att hon skulle trolla fram ännu mera korvar.

 

Detta är en fullkomligt missvisande bild. Matte påstrå att det är jag som har somnat och drömmer. Nåt om att jag tuggade i sömnen. Aldrig, jag ser minsann inte ut så där när jag sover, jag har munnen stängd!!

 

Basse försökte leka Kungen av bordet, han var egentligen på jakt efter en massa kakor. Han misslyckades med att komma över dom.

Sen var det dags att åka hem, ovädret hade slagit till med full kraft dessutom.

Hemma fick vi inte lunch, nåt om att vi minsann käkat korvar och godis så det räckte. Svält är vårt öde.

Gick på eftermiddagsrunda, vidrigt het sån.

I morgon ska vi träffa Moha och Troy kommer säkert att bli väldigt bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards