wilmablogghund

Alla inlägg den 16 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 16 augusti 2020 17:53

Ovädret det bara fortsätter. Var alldeles för hett redan när jag var ute på morgonrundan vid halv åtta.

Gjorde som jag brukar när jag kom in, la mej och passade dörren. Matte klev över mej hörde nåt om Gå till kisse så försvann hon.

Jag funderade, hon var borta i flera dagar. Vet hur extremt förvirrad hon är så jag trodde att hon kanske tagit med sej grannens katt och dragit till hundträffen. Bestämde mej för att kolla var hon befann sej. Visade sej att jag var INLÅST!! Gick inte alls att öppna dörren, men ungefär då behagade hon återkomma och påstod att hon minsann sett hur jag hade tänkt öppna dörren.

Efter att ha väntat alldeles för länge så var det äntligen dags att åka.

 

Ingen Basse som satt och väntade på mej inte. Bestämde mej för att leta efter honom, jag hörde att han och hans husse kom ner ifrån sjön.

 

Så ordningen är återställd och Basse är på plats. Hade en massa att prata om men vad det stannar mellan oss.

 

Matte behagade serva oss genom att fylla på mer svalt vatten i plaskdammen. I detta oväder går det åt mycket.

 

Lilla Pudelvalps Bella kom tidigt så vi hälsade ordentligt på henne. Hon gillar att komma tidigt och kolla in alla andra i lugn och ro.

 

Så kom Berner Alice. Bella tycker att hon är väldigt stor men är ändå nyfiken.

 

Fast Alice ansåg att Plaskdammen var viktigare. I ovädret gäller det att försöka svalka av sej ofta och mycket .

 

Har kommit ett gäng hundar till och nu ska vi till sjön. Här var det skugga och jag och Basse funderade på om vi skulle orka leka. Men insåg snabbt att det var bara att glömma.

 

Faktiskt så började jag med sjön, svalkade av tassarna och drack en del.

 

Basse han försökte förklara för Dvärgschnauzer Charlie att det är väldigt skönt att bada. Charlie han var synnerligen tveksam till om det verkligen var nödvändigt att vistas i vatten.

 

Tilly hon har inga problem med att vistas i sjön inte. Hon plaskade runt så det blev rena fontänen runt henne.

 

Berner Alice tycket att det var väldigt skönt. Så klart med hennes tjocka päls är det jobbigt med ovädret. Jag vet jag råkar också ha alldeles för mycket päls nu.

 

Charliehusse han försökte locka ut Charlie i vattnet med hjälp av godis. Ursäkta men vi är faktiskt flera hungriga hundar som behöver nåt att äta.

 

Ja, ja jag erkänner det är faktiskt skönt att gå runt i sjön. Svakar en hel del vilket verkligen behövdes idag.

 

Troy och GunGun hade nåt viktigt samtal. Vi hundar har alltid viktiga saker att prata om medan människorna mest pratar tråk.

 

Men titta! Det gick att övertala Charlie att bada. Han kom på att det faktiskt var riktigt skönt att få svalka från vattnet.

 

Fast sen återgick jag till att hålla till på min favoritbrygga och titta på de som simmade. Tänk om det kunde bli fint väder så vi kan leka och ha skoj som vanligt.

 

Jaha där försvinner Basse med sin husse och Moha och Troyhusse. Tydligen så skulle de ta en sväng på sjön.

 

Moha och Troy var synnerligen missbelåtna med att deras husse försvann med båten. Jag kolade om detta var bra bord. Hade glömt att kolla dom. Var bra bord gav godis.

Men så kom Basse tillbaka med båt och människor och det var dags att sluta för idag. Ovädret gör att ingen orkar som vanligt.

Åkte hem, käkade lunch och sov.

 

Eftermiddagsrunda. Jag har hamnat vid grannarnas sommarstuga, som vanligt ingen hemma när jag är där på besök.

 

Matte ägnade sej åt att hälla en massa vatten på alla blommor. Oväder och inget svampvatten så blir de väldigt törstiga.

 

Medan hon släpade runt på vattenkannor så satt jag i skuggan och bevakade träd som verkade lovande ur spansynpunkt. Men inte en endaste lite Ekorre var synlig, tror de håller sej undan i ovädret.

I morgon är det vanlig Bassedag och enligt matte ska vi försöka hinna en del innan det blir alldeles outhärdligt.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards