wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2020

Av Wilma Border collie - 19 juli 2020 17:57

Ensam morgonrunda och sen passa dörren i flera veckor, alltså vanliga helgrutinen.

Men sen fick jag hämta Jenna som behövde mej idag också.

 

Åk inte bil med matte under svampsäsong. Ni ser det där uppe i backen va?

 

Dessa fick inte alls stå där utan matte var ute och klättrade för att hämta dom. Att det finns massor med Stolt fjällskivling här har inte med saken att göra enligt henne. De skulle bo i svamptorken.

 

Så äntligen är vi framme och samtidigt kom Labrador Alice och hennes lilla kompis som den förvirrade glömt namnet på.

 

Jenna provade plaskdammen och tydligen var den lika bra idag, fast den fick stå på sin plats för matte trodde inte att det kommit nya champinjoner under den.

 

Så där nu kommer det flera hundar bra, nåt ska vi säkert kunna hitta på fast det blev oväder med äckelhetta.

 

Så skulle matte släppa ut Basse. Det var minsann bästa att följa med och övervaka att det gick rätt till. Jag, Troy, Alice och Jenna såg till att Basse kom ut och att ingen av oss blev inlåst.

 

Basse han rusade iväg och kastade sej upp på bordet. Hörde hur han berättade för männsikorna att han inte ätit på många månader så fanns det möjligen nåt godis?

 

Berner Alice matte hade minsann nåt gott, nu är det bäst att hålla oss framme. Det var utsökt och vi fick extra energi, behövdes eftersom vi hade en massa planer.

 

Labrador Alice lille kompis kom också på det där med att bord kan vara lönande. Mycket bra att denna viktiga hundkunskap sprider dej.

 

Äntligen ett vettig beslut. Vi ska få gå till sjön och bada. Var alldeles för ovädershett vid lekplatsen för att kunna göra nåt vettigt.

 

Jo det var skönt att svalka tassarna och dricka lite vatten, men jag ansåg att detta räckte. Man ska inte överdriva badandet.

 

Gungun kom och Rozzo provade att leka med henne. Men Gungun är lite mer filosof och leker inte så mycket.

 

Detta måste övervakas. Troy utsätts för nåt av sin matte och det var flera som var beredda att ingripa om de mänskliga påhitten om simlektioner skulle gå överstyr. Nu klarade sej Troy så ingen ingripande behövdes.

  

Jag studerade allt från bryggan tillsammans med Tilly. Tyckte det var bäst med säkerhetsavstånd så inte jag också skulle drabbas av nån onödig simlektion. Jag kan simma, men gör det sällan.

 

Jenna hade något viktigt samtal med Labrador Alice kompis. Tyckte jag hörde nåt om att hon ansåg att han skulle simma, men han anser att blöta magen räcker.

 

Så där människor kan om de vill. Labrador Alice husse hade minsann varit och hittat pinnar till oss. Nu gäller det att få honom att begripa att de är våra och de ska vi ha omgående.

 

Om jag tänker hämta pinnen om du kastar den? Vet inte, men jag gör det om du inte slänger för långt. Blev lagom så jag hämtade den.

 

Rozzo var djupt imponerad av Alice som efter att ha badat massor rullade sej noga i sand och lite lera. Hon blev mycket vacker.

 

En del körde en massa flockspring också. Sånt är väldigt skoj, men jag deltog inte ansåg att det var alldeles för ovädershett för sånt tyvärr.

 

Helt plötsligt var det bara jag, Moha, Troy, Jenna, Basse och Rozzo kvar. Jag la mej i skuggan, var skönast där.

 

Vissa andra hade sina obligatoriska dragkamper. Vet inte vem som vann men de kämpade länge.

 

Dags att gå tillbaka, men lite Flocklek hann vi med. Just då var solen bakom moln så det var lite svalare.

Släppte in Basse och hörde att vi ses i morgonbitti. Mycket trevligt med vanliga rutiner igen.

Lämnade Jenna och var hemma och slappade.

Hämtade Jenna för en trist eftermiddagsrunda, hände inget av värde och inte fanns det några vi känner ute heller.

Nu ska jag strax hämta henne för en kvällskiss.

I morgon har matte planer för oss som låter bra och stämmer det har ovädret dessutom gett sej av.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards