wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juli 2020

Av Wilma Border collie - 14 juli 2020 17:51

Var lite osäkert igår om Basse skulle hänga med mej idag eftersom han hade ont i tassen. Men människorna kom fram till att han kunde hänga med mej, men med diverse restriktioner.

Alltså fick jag precis om jag ska åka och hämta honom i morse. 

Var hemma hos mej ett tag inna vi skulle i väg och göra saker. Hämtade upp Jenna för vi skulle vara Flocken idag också.

Åkte och såg att vi hade en bil bakom oss.

 

Titta vad bra, vi fick minsann sällskap av Moha och Troy idag också och nu ska vi visa dom den där fina skogen där de inte varit med.

 

Så på fria tassar, nu ska jag visa Moha och Troy en massa viktigt. Jenna och Basse ansåg att dragkamp var viktigt.

Tråkmatte hade hökblick och sa åt Basse att leka vilt det var förbjudet men dragkamp var just då okej.

 

Hörde att bakom våra svansar så hade matte diskussioner men Jenna och Basse. Lek men inte en massa hoppande för Basse.

 

Basse visade Troy en massa viktiga hundsaker. Hörde hur han berättade om att när vi var här allra första gången då fanns det minsann vatten i bäckarna. Men sen hittade Vattentjuven dom och det finns inte ett spår av nåt vatten längre.

 

Gick kollade andra viktiga saker, alltid har det hänt nåt.

 

Dragkamp tillhör det tillåtna så det var många såna och eftersom jag var upptagen så var Moha domare. Men jag glömde att fråga henne om vem som vann.

 

Sekunden efter den här bilden så gjorde Basse det förbjudna. Han bestämde sej för att flyga över den torra bäcken.

 

Slutade så här. Basse blev fånge för han ska vara rädd om tassen och inte hålla på och landa på den.

 

Kom till sjön och då återfick Basse friheten, bada är helt okej. Jag och Moha inspekterade brygga i stället, ansåg att det var viktigare.

 

Nä Basse sluta tjata, jag badar bara vid ovädershetta och nu är det skönt väder. Har inget behov av bad. Drack bara vatten och doppade tassarna.

 

Sen var det dags för lite fest. Matte hade tagit med goda ben till oss. I dag är det nämligen fyra år sedan jag flyttade till matte, alltså min hemflyttningsdag och då får jag alltid nåt extra.

 

Utsökt goda ben som matte hade skaffat i vår allra bästa Grisöronaffär.

 

Det tyckte alla de andra också. Jag måste se till att matte skjutsar dit mej igen så jag kan köpa fler såna här ben.

 

När vi ätit upp benen så lekte jag en del med Basse, men matte bevakade noga vad vi gjorde.

 

Jo Moha och Troymatte eftersom det är en speciell dag i mitt liv skulle jag kunna få en bit av det där goda supergodiset? Självklart fick jag, det lönar sej att fira hemflyttningsdag.

 

Andra hade en av sina eviga dragkamper. Vet att det blev oavgjort för pinnen var väldigt liten och av usel kvalitet.

 

Men så tog det roliga slut för Basse. Han hoppade från nåt och då gjorde tassen ont och han blev fånge.

 

Inte bara Basse som blev fånge, vi blev det allihopa. Här fick vi sitta alldeles övergivna i många långa evigheter medan matte, Moha och Troymatte och Basse befann sej flera meter bort fullt upptagna med att filma Basses svamphundsutbildning igen.

 

Efter att ha sett hur Basse smaskade en massa ost så fick vi faktiskt som tack för att vi stått ut med att vänta.

 

Jaha slut på det roliga, dags att gå till bilarna och åka hem igen. Varför går tiden alltid alldeles för fort när vi har skoj?

Hem och vilade ett par timmar.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda.

 

Titta här, när jag flyttade till Malmköping så blev det flaggdag här. I hela köpingen är flaggorna hissade bara för att hedra mej, såg att bussarna också åker runt med flaggor till min ära. Känns väldigt bra att vara så uppskattad, flaggan på bilden sitter på stadshuset.

Träffade Jennamatte och Jennas människovalp så vi blev decimerad flock sista biten hem.

Hemma så fick jag och Basse utsökta ben. Han hittade några när vi var och shoppade och matte köpte till oss. Skulle ha blivit bild på dom, men precis då ringde telefonen och matte blev upptagen. Lyssnade lite och nu vill radion träffa mej och göra intervju om svamphundsjobbet. Sigge han var ju med i TV tidningar och radio väldigt ofta och nu börjar det vara en hel del sånt för mej också.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards