wilmablogghund

Alla inlägg den 20 augusti 2020

Av Wilma Border collie - 20 augusti 2020 18:03

Vanliga morgonrutinerna med att hämta Basse, försöka leka och inse att det var för hett redan vid halv åtta.

Var hemma hos mej inna vi skulle hitta på nåt.

 

Aha vi ska till den där ön. Var ett tag sen så detta kommer att bli bra. Alltid finns det nåt spännande att kolla.

 

Himlen den var vackert blåsvart, men molnen hade ingen som helst lust att komma och släppa nåt svampvatten.

 

Basse kollade en massa på ett par träd. Det hade gått nån annan hund här och lämnat hälsningar. Men i dag var den inte där för det var alldeles övergivet.

 

Jo den här bänken, den brukar alltid ge godis. Kan du vara vänlig och ta fram det? Jag fick efter en del väntan, människor borde gå kurs i att vara snabbare.

 

Kollade mer viktiga hundsaker. Använder man nosen så finns det hur mycket information som helst. Fast sen drog vi före den långsamma.

 

När den långsamma behagade komma så fanns Basse i sjön. Bad får aldrig missas.

 

Ja jag var törstig och det är alltid roligare att prova nya sätt att dricka. Spänning i tillvaron och vattnet blir godare.

 

Kollade bryggan. Sist så hittade jag en trasig planka. Den var borta nu så jag la mej och slappade en stund. Var riktigt skönt där eftersom det blåste en del från molnen som vägrade lämna svampvatten.

 

Basse han rotade på sjöbotten och hade helt plötsligt nåt i munnen. Syns inte så bra på bilden men han hade hittat en skendöd Vithaj. Enligt normala människor lite skelettdelar enligt matte nåt som när som helst skulle sätta tänderna i henne.

Blev avledning med ett godisregn på land så Basse glömde Vithajen.

 

Provade att leka, vi har inte kunnat leka ordentligt på flera hundra år på grund av det eländiga ovädret. Gick så där, blev snabbt för varmt.

 

Basse såg några fåglar i sjön, men de var precis lika asociala som Ekorrar för de vägrade komma och prata med honom.

 

Jo det kan hända att jag var inne i en massa buskar för att kolla nåt. Om min päls är full med skräp? Nä absolut inte, det ska synas att jag är en hund som har stenkoll på alla mina skogar och annat viktigt.

Sen skulle vi till bilen för vi skulle göra nästa sak.

 

Aha grannens sommarstuga. Vi är ju väldigt bra husvaktare som alltid tar våra uppdrag på största allvar.

 

Matte dränkte alla blommor igen medan hon pratade om att då kanske det skulle börja falla svampvatten.

 

Började tro att hon kan trolla för det föll svampvatten så vi sökte skydd under bordet. Blev kallade för larviga eftersom det kom 3 droppar sen var det slut.

 

Nästa ställe, nu skulle en skog kollas. Basse spanade och sen sa matte saker.

 

Syns bara några på bilden, men överalt sitter de Mandelriskorna. De där som stinker av fisk och skaldjur. Matte avskyr dom men känner människor som älskar dom och aldrig hittar några.

 

Alla dessa fanns på en liten fläck i vad som numer heter Stinkande skogen. Märkligt att de växer fast det är sån öken.

 

Gick en sväng, men det hade inte hänt nåt av värde. Blev dessutom ovädershett igen så vi åkte hem.

Käkade lunch och sov.

Sen började matte hänga på balkongen för Åskar hördes.

Gick på eftermiddagsrunda för matte pratade om att det kanske skulle komma en massa svampvatten ihop med Åskar.

Han hade en massa åsikter och när vi kom hem så försökte det komma svampvatten, men så lite att det bara blev fuktigt.

I morgon har vi visst en del att pyssla med igen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards