wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 februari 2024

Hittat en magisk brevlåda

Av Wilma Border collie - Söndag 25 feb 17:57

Hormonhäxefängselset är dötrist.

Tråkrunda i morse följt av smaklös tråkfrukost. Passa dörren var bara att glömma enligt fångvaktaren.

Så skulle jag göra nåt i denna trista tillvaro.

Hamnade i bilen.

 

Detta är Inezbrevlåda.Där stannade matte och hämtade nåt. Inez såg jag inte till, hade varit trevligt att snacka med en annan hund en stund.

Åkte vidare.

 

Hamnade vid min och Basses lekplats i Sparreholm. Har inte varit här på många evigheter. Först var det opålitlig is, så var det dåligt väglag och en massa annat. Men nu så.

 

Ut på udden och spanade från en bänk. Isen är opålitlig för det fanns en massa öppet vatten och där var det fullt med svanar och gäss. Asociala fåglar som inte alls ville umgås med mycket ensam hund.

 

Äsch!! Min viktiga bryggkoll var bara att glömma. Båven har så mycket vatten att jag når inte bryggan utan att blöta ner tassarna.

 

Kollade godiseken. Lika pålitlig som alltid, det fanns godis som jag självklart städade bort.

 

Samma elände med nästa brygga, alldeles för mycket vatten. Hörde nåt om att hit för Basse följa med när isen har dött. Han är alldeles för äventyrlig och det kan sluta med katastrof.

 

Hörru, jag är ensam, kan inte kolla bryggor och livet är pest. Inte blommar eken heller.

 

Tänk det slog ut en del ostblommor. Finns inga spår kvar av såna.

 

Kollade runt en del. Hittade en gammal oxtungsvamp sedan förra året. Gav godis.

 

Enligt matte var det vår i luften, solen sken och de där asociala svanrna och gässen ägnade sej åt vårskrik.

 

Den där koralltickan som jag och Basse lärde oss i höstas finns kvar, alltså markerade jag.

 

Fast den har verkligen sett sina bästa dagar. Kan säkert hitta en ny i höst.

Jag kollade om det fanns spår av snygga hnara, de är bristvara här för jag hittade inga och hade noll koll på vad fångvaktaren gjorde.

 

Detta hämtade hon i Inez brevlåda som numer är en magisk brevlåda. Malmköping är bra det finns många magiska ställen om man är hund.

 

WOW jag blev tillsagd att leta och tänk det fanns en massa bitar av alldeles utsökt pannkaka överallt.Inte bara alla kompisar på hundträffen som fick utan jag fick minsann en alldeles egen påse också. Fast jag saknar alla kompisar, mingel och hundsnack.

Städade väldigt noga inte minsta lilla smula kvar.

 

Leka? Jag? Nä vet du vad jag leker inte och absolut inte när jag är ensam.

 

Gick och drack vatten i sjökanten. Var törstig efter pannkakorna och eftersom jag kissar mycket för att sprida mina dofter går det åt mycket vatten.

Så var det dags att åka hem igen till ensamhet och elände.

Somnade av ren tristess.

Skulle på eftermiddagsrunda.

Hade sån himla tur att jag träffade Ricki. Han är tillåten och det var så trevligt att få snacka med en annan hund en stund.

Sen passerade jag magiska fönstret. Om jag sitter ner, viftar på svansen och dreglar lite så öppnas det. Fick utsökt godis.

Blev alltså en bra eftermiddagsrunda.

Tänk i morgon är det äntligen måndag, innebär att jag ska hämta Basse och vi ska hitta på nånting. Trots fängelset så slipper jag vara ensam. Kommer säkert att bli en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards