wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 februari 2024

Ganska lugnt

Av Wilma Border collie - Tisdag 20 feb 18:01

Basse bor fortfarande kvar, helt perfekt. Så trevligt med sällskap.

När vi var ute på morgonrunda så märkte jag av eländiga fängselsets effekter.

Matte stannde och en bit bort passaerade Rune, han är skitsnygg, men tillhör de förbjudna just nu. Vadå, jag har inte snackat med honom på länge., Dumheter!!

Gick hem, käkade frukost.

Så skulle vi hitta på nåt att göra. Grååkallt var det men ut ska vi.

 

Bakom det här snöberget så går det en väg upp i skogen. Den skulle vi inte gå. Hörde nåt om midsommar då kanske berget har dött och försvunnit.

 

Sist vi gick på den här vägen var det massor med snö och bara ett par hjulspår att gå i. Men nu har det mesta av snön försvunnit. Skönt med grus under tassarna.

 

Titta så trevligt, skogen börjar vara alldeles snöfri.

 

Om jag sitter konstigt? Kan väl hända, men jag försökte låta bli att svimma.

 

Den där dåren ska vara min bästa kompis!! Han är inte klok bada i februari! Hörde nåt om att februaribad är stärkande för hälsan. Tror jag inte ett ögonblick på.

 

Han planerade på ännu ett ställe men då var det intressanatare att spana av skogen. Jag lämnade massor med hälsningar. Tänkte om det passerar snygga hanar.

 

Jaha så blev det vinter igen och det trevliga gruset försvann.

 

Basse hittade spår, enligt honom intressanta spår som han inte alls fick följa.

 

För gamla och översnöade för att det skulle gå att se spårstämplar men matte är övertygad om vilka som rört sej här.

 

Nä nu tänker inte vi gå längre, vi vill vända. Matte gick med på vårt förslag. Vi tar inga onödiga risker. När vi inte vill fortsätta då vänder vi.

 

Jodå, nån har lagt en hög här. Märkligt när vi lägger högar så plockas de upp av matte men vissa får tydligen lägga dom var som helst. Denna var inte färsk utan har legat ett tag.

 

Basse spanade av de stora gärdena. Det ensa som syntes var vårtecken i form av svanar som vägrade vara med på bild.

Åkte hem till Basse, tittade till hans får och var inne och pratade med hans husse. Bassehusse mår mycket bättre nu.

Hade tur Basse fick hänga med mej hem igen.

Käkade lite och somnade.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Nu var turen med oss. Magiska fönstret öppnade sej och vi fick utsökt godis, alltås en perfekt eftermiddagsrunda.

Sen för en stund sen så hände det.

Basse blev hämtad av sin husse!!! Vad då slut på vårt samboskap?? Ska jag sova ensma i natt? Gå på trist ensam kvällsrunda och morgonrunda? Smaklös tråkfrukost och dömd till fängelse. Det är SYND om mej!! Fast jag ska hämta Basse i morgon så ska vi hitta på nåt vad det nu blir.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards