wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 februari 2024

Shoppat och dömd till fängelse

Av Wilma Border collie - Måndag 19 feb 17:48

Fortfarande sambo med Basse.

När vi skulle ut för morgonrunda så hade det snöat, fullkomligt onödigt.

 

Jodå det går att inleda dagen med lite svamphundsjobb trots den onödiga snön. Ett gäng vinterskivlingra på en liten stubbe. Bra början på dagen.

Hem käkade frukost.

Sen skulle vi göra något, vi hade hört talas om nödvändig shopping.

Jodå hamnade i Flen, Passade bilen i flera veckor medan matte handlade tråk. Vanliga oron om det skulle finnas pengar kvar till vår nödvändiga shopping.

  

Bra Basse berätta att butiken tillhör oss shoppingproffs. Tydligen vara andra hanar av samma åsikt.

 

Jag plockade ut varsin lösgodisbit helt enligt rutin.

 

Så det där viktiga. Fredagsmys ben. De var slut hemma och såna bara måste vi ha. Basse är expert på att välja bra såna så det är hans jobb.

Matte pratade oändliga mängder med tråk med Magnus som äger vår bästa butik.

 

Benexperten han kollar minsann alla sån han hittar. Så köpte vi en påse med nåt godis vi inte provat. Ska nog börja jobba som produkttestare.

 

Basse bad om shoppinggodis, han fick.

 

Ja tack jag behöver också. Lika utsökt gott som alltid. Detta är shoppingens höjdpunkt.


Åkte vidare hemåt. Behövde röra på oss.

 

Blev skidbacken, en av de få dagar denna vecka som den går att leka i, sen är den öppen för alla lediga människovalpar. Basse han drog som vanligt iväg för att gå på toa i skogen. Bara att vänta då.

 

Äntligen återkommer han. Nu kan vi nog springa och leka en stund.

  

Jaha nu har vi sprungit. Vad ska vi göra nu då? Hittade spår efter Ricki och Tilly men de passerade nog medan vi var i Flen.

 

Spanade, alldeles övergivet, inte en endaste kompoi i sikte. Bedrövligt.

 

Basse försökte få igång nån lek. Jag var måttligt intresserad.

Då hände det.

Matte muttrade nåt om att inte ha kollat idag.

 

Där slog fängelseporten igen och de hundratusen låsen låstes med lika många nycklar.

Den där svagt rosa fläcken på papperet avslöjade att nu är det begränsat umgänge, inga hundträffar!! Ja ni hör bara det. Ingen pannkakstaxi, inget trevligt mingel, inte en massa viktiga hundsamtal och lek. Ensamhet och bedrövelse väntar. Vet vad som händer när jag rör mej på Malmköpingsgator. Skulle jag se en snygg hane kommer matte att ta ut avstånd och berätta för alla att jag minsann luktar gott. Alltså jag raggar precis hur mycket jag vill och umgås med alla som jag vill umgås med, det har inte hon med att göra!!

Vem uppfann Hormonhäxefängeslet?? Måste vara tidernas sämsta uppfinning.

Åkte hem.

Provsmakade nya godiset. Utsökt eftersom det var vi som köpt det.

Sov ett tag. 

Snackade med Basse om den bedrövliga fängelsetillvaron. Fördelen är att han inget kan så vi kan umgås precis som vi brukar. Visst han brukar berätta vad som hänt, men det är inte samma sak, jag vill hänga med alla kompisar-

Ut på eftermiddagsrunda. Försökte både regna och snöa. Träffade inga vi känner heller. Inte fick jag tigga tröstgodis vid magiska fönstret heller.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Lördag 27 april 17:59

I går blev det ingen blogg eftersom det inte gick att komma in här. Men vi gjorde inte så mycket, kom en massa äcklig snö som sen blev regn. Var en sväng i skidbacken bara, hade fredagsmys och lite sånt. Idag är det äntligen lördag. och alltså dags...

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards