wilmablogghund

Alla inlägg den 22 juni 2020

Av Wilma Border collie - 22 juni 2020 17:32

Innan jag åkte och hämtade Basse i morse så hörde jag att matte pratade i telefonen. Lyssnade inte så noga, var säkert tråkprat.

Skulle åka men fick höra att det var Bassehusse som ringt och sagt att Basse mådde inte bra så han var på Ossys gamla dagis och skulle hämtas där.

Kom dit och på gräsmattan satt Basse och såg ut som en gammal pälshög som inte ville nånting. Men så blev jag utsläppt ur bilen. Basse blev överlycklig och förvandlades från gammal pälshög till sin vanliga energi.

 

Basse hade vägrat käka fast han var erbjuden allt möjligt gott. Men nu när jag kommit så delade vi på läckerheterna för Basse var minsann hungrig.

 

Mätta och belåtna så gick vi ut och lekte. Hörde hur människorna pratade om att det var nog så att Basse sakande mej, vi har inte setts på på dagar.

 

Förklarade för Basse att han skulle få följa med hem till mej för nu är allt som vanligt igen. Den där gamla deppiga pälshögen var spårlöst borta.

Åkte hem till mej, Basse käkade upp resterna av min frukost, tvättade Idun och ansåg att livet var toppen igen.

Så skulle vi hitta på nåt vilket inte är alldeles enkelt i ovädret.

 

Hem till Basse blev det. Basse var snäll och berättade om vad som hänt i helgen och vilka kompisar som jag missat. Jag kollade av dofterna efter de som varit där. Hade inte varit så många troligen på grund av ovädret.

 

Massor med lek också. Hade inte hunnit bli riktigt ovädershett så det var bäst att passa på och vi hade två dagar att ta igen.

 

Jaktlekar i det höga gräset det är grejer det. Massor med skoj hade vi.

 

Basse skulle självklart bada i Stinkande diket. Enligt oss hundar doftar det fantastiskt av dy, ruttna saker och annat, människor påstår att det stinker.

 

Jag strunatde i diket men nu började ovädret kännas av så sjön lockade.

 

Jodå jag kan minsann bada. Gick långt ut i vattnet alldels frivilligt. Skulle ha tag på leksaken som Basse tappat.

 

Äsch då nu börjar vattnet bli väldigt djupt. Tror inte jag vill simma just nu. Men Basse fixade att hämta tillbaka leksaken.

 

Intog min favoritplats på bryggan ett tag. Hundlivet är helt okej igen även för mej.

 

Provade traktordäcken igen. Mycket lönade att balansera på dom, det ger nämligen ost.

 

Det som är nedgrävt stående på vår lekplats ger bra skugga. Tänkte att det här också skulle göra det, men nä inte alls samma bra effekt.

 

Hade ett allvarligt samtal med matte. Vi måste faktiskt få träffas varje dag, Basse ska inte behöva bli så där ledsen igen.

 

Badade mera, det är faktiskt skönt att vara i vattnet. Kanske ska bada mer än jag gjort.

 

Basse fick en lektion av matte och lärde sej att smultron är gott hundgodis.

 

Men ovädret började ställa till det, blev för varmt för alla de där trevliga lekarna som vi planerat för. Bättre att slappa i skuggan.

 

Men sen fick vi bråttom. Matte sa att vi skulle göra nåt.

 

Perfekt vi blev skjutsade till Flen och nu ska vi shoppa. Var länge sen sist.

 

Vänta Basse jag ska fixa ett smakprov till dej. Plockade ut ett par lösgodisar och gav Basse en. Vi delar på allt.

 

Kollade en massa och funderade på om vi skulle shoppa några säckar med käk. Skulle vi inte alls enligt matte som påstod att vi har massor. Så klart det finns en massa när vi aldrig får mat.

Hittade ett par andra saker som vi behöver.

 

Det viktigaste av allt, vårt shoppinggodis. Bjuds alltid på utsökt sånt.

Åkte hem, somnade.

Matte försvann en stund för en liten bit bort brann det i ett hus. De som bor där hade klarat sej utan skador som tur var.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur för Susannes affär var öppen, behövdes en paus där eftersom det var oväder av värsta slag.

Matte försvann in på Hemköp och kom ut och var arg. Hon skulle hämta ett paket med ett viktigt lås. Bara det att nån på det där Postmord hade öppnat och stulit låset så det var ett alldeles tomt paket som kom.

Hem och lyssnade på matte som sa saker om telefonkö på en halvtimme och sen en massa tjafs med kundtjänsten. Återstår att se om det kommer ett nytt istället för det stulna.

Om en stund ska jag gå och hämta Jenna för en kvällskiss, så ska visst grannes katt låna matte en stund också.

I morgon är det Basse igen får se hur vi fördriver dagen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards