wilmablogghund

Alla inlägg den 26 juni 2020

Av Wilma Border collie - 26 juni 2020 17:51

Jag måste komma ihåg att lyssna ordentligt på människornas tråkprat när Basse blir hämtad. Missade tydligen det igår igen.

Trodde självklart att jag skulle åka och hämta honom i morse, vilket jag inte alls skulle enligt matte. Elände med ensam morgonrunda.

Sen hämtade jag Jenna för vi skulle nåt i ovädret.

 

Nå??????? Kan du vara vänlig och släppa ut Basse?? Vi ska vara Flocken!! Matte sa att Basse skulle säkert komma bara vi väntade en stund, här ska inte väntas saker ska ske omgående.

 

Vi kunde gå till sjön och visst det hade vi ingenting emot. Var vidrigt ovädershett så sjön var säkert bättre.

 

Jo det var skönt i vattnet så det var lika bra att bada.

 

Jenna simmade en massa med den där fendern. Hon gillar den. Vi badade mer och kollade lite, hittade spår efter Labrador Alice som hade varit och badat i går efter oss.

 

Men så helt plötsligt. Matte sa att vi skulle titta för hon hade minsann sett Basse med nosen i backen långt bort. Han var sysselsatt med att spåra oss, hans bästa brudar. Jag syns som en mörk prick mitt i gräset för nu gälller det att visa Basse att vi är på plats.


 

Så ÄNTLIGEN är vi hela Flocken igen, alltså precis som det ska vara, helst alltid.

 

Eftersom det är sånt eländigt oväder var Basse i akut behov av bad efter att ha sprungit en liten bit. Alltså slängde han sej ut i sjön.

 

Jenna gjorde honom sällskap en stund. Bästa att passa på medan sjön finns kvar, för tänk om Vattentjuven stjäl den??

 

Men titta! Mikko kom idag också, hans matte hade varit så smart att hon frågade min om vi var och badade idag.

Vi tackar aldrig mej till sällskap. Mikko tillhör de som jag får träffa trots min fängelsevistelse.

 

Hälsade ordentligt på honom. Jenna och Basse var just då upptagna.

 

Basse hade snott fendern och var upptagen med att reta Jenna som skulle ha tag på den. Begriper inte att de orkade med sånt här i ovädret.

 

Fast de gav sej snabbt ut i sjön för att jaga en leksak som Mikkomatte hade haft med sej. basse vann kampen just då.

 

Lycklig Basse med sin fångst, han försvann och gömde sitt byte.

 

Nä Basse det är för hett vi kan inte leka. Vi orkar inte. Om det varit fint svalt väder hade vi kunnat leka hur mycket som helst.

 

Han lyckades få igpng Jenna i stääket genom att reta henne med Mikkos leksak. Dårar, det är för hett!!

 

Jag la mej på en av mina favoritplatser. Bryggan var för het, men under den här bänken är det skugga och ganska svalt. Människorna satt i skuggan och pratade tråk.

 

Inget fel på Basses självförtroende för han trodde att han skulle få med sej båda leksakerna från sjön.

 

Och du menar att jag ska komma? Matte står en bra bit bort i sjön vid leksaken som Basse inte fick med sej. Den skulle jag hämta enligt henne.

Jag var tveksam och matte stirrade mest i vattnet för att ha koll på att den matteätande vithajarna inte dök upp.

 

Jag kunde! Fick massor med beröm för att jag var så långt ute i vattnet och hämtade leksaken. Det är faktiskt okej detta att vara i sjön. Kanske ska bada mer på lite djupare vatten.

 

Uppe på land så jagade Jenna och Basse varnadra. Nåt om att de skulle ha tag på varndras leksaker. Fast det slutade i sjön eftersom det självklart blev alldeles för hett.

 

Mikko han gick runt och försökte fånga Vithajar men till mattes oerhörda glädje så misslyckades han i dag också.

 

Kan man inte fånga såna går det bra att fånga Jenna och slänga henne i backen. Fast hon var uppe lika snabbt igen.

Vi badade mera. lika bra att passa på.

 

Sen kom det där vi inte alls ville höra. Dags att åka hem igen. Vadå vi kunde ha fortsatt att bada hela dagen.

Hörde att matte pratade i telefonen, men lyssnade inte för det var säkert tråk.

 

Titta så perfekt! Bassehusse skulle åka och göra tråk alltså fick Basse hänga med hem till mej. Alldeles perfekt alltså.

Fast hemma hos mej så käkade vi lite sen somnade vi. Ovädret gör att vi inte heller orkar som vi brukar.

Hämtade Jenna för en vidrigt het eftermiddagsrunda, blev en ganska kort sån.

Sen blev Basse hämtad. Först hörde jag hemska saker om måndag, det är många månader tills det blir måndag. Men seb hörde jag nåt om att komma och bada i helgen. Glömde helt bort  min vistelse i Hormonhäxefängelset och trodde att det var frågan om hundträff i morgon. Nä den missar jag, men jag kan bada hos Basse på eftermiddagarna. Ja, ja får väl vara glad för det lilla.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards