wilmablogghund

Alla inlägg den 30 juni 2020

Av Wilma Border collie - 30 juni 2020 17:00

Sånt där skönt svalt väder idag också. Alltså kunde jag och Basse ha vårt vanliga morgonbus när jag hämtade honom. Perfekt så ska det vara.

 

Nu så...........hela Flocken är samlad och nu ska vi minsann ha skoj. Vädret är perfekt för en massa spring och lek.

 

Precis som det ska vara, inget oväder med äckelhetta som hindrar oss från att kunna ha så där superroligt som bara vi kan ha.

 

Gräset är så högt att vi nästan försvinner i det. Faktoist var Jenna spårlöst borta ibland, gällde att se var gräset rörde sej.

 

Drog in i skogen i stället. Vi fortsatte självklart att leka en massa. Har massor att ta igen vi har inte setts på några dagar och sist var det oväder.

 

Jag har minsann gjort fynd jag! Matte trodde inte det var möjligt men jag fick massor med beröm och självklart godis.

 

Årets första Finludna stensopp. Fast denna var överfull med en massa hyresgäster så den fick stå kvar i skogen.

 

Efter detta så skulle vi kolla hur de Bleka kantarellerna mår. Jodå det har överlevt ovädret, men fortfarande väldigt små. Fast nu kommer de nog igång och växer eftersom det faller en del svampvatten.

 

Tänk att de där två alltid ska ha samma pinne. Jag vet inte vem som vann för jag var just då upptagen med viktiga saker.

 

Hittade minsann en Finluden stensopp till! Denna gången så kom Jenna på att hon kan de här så vi fick både godis och beröm för väl utfört arbete.

 

Otroligt! Den var minsann alldeles fri från hyresgäster. Eller det fanns i foten så den bor kvar i skogen men hatten fick följa med hem. Nu kan nog svamphundsjobbet börja på allvar. Känns mycket bra detta.

 

Vi lekte mera, bäst att passa på nu när det är fint väder. Hade massor med skoj. Så försvann Basse och Jenna.

 

Vissa hade varit vid sjön och gjort rejäla dyinpackningar. Matte pratade om stinkande hundar, vadå de hade bara vårdat pälsen.

 

 Fat hon glömde bort att gnälla om utseende och stank när hon alldeles själv hittade en Björksopp. Helt otroligt att det vaknat svampar trots ovädret.

 

Många bad blev det för vissa, väldigt många innan matte godkände dom. Jag nöjde mej med att doppa tassarna och dricka.

 

Nu ska vi fortsätta och göra lite mer viktiga hundsaker. Finns alltid massor att pyssla med.

 

Bra Jenna! Hon kommer minsann ihåg att detta är en mycket bra godissten, sånt är viktigt.

 

Detta är ännu viktigare. Våra speciella ostbjörkar, de måste kollas och städas noga för de blommar alltid.

  Alltså det är så skönt att rulla riktigt ordenligt. Råkade tappa huvudet en stund, men det löste sej jag hittade det igen.

 

Hade en massa mer skoj innan vi blev fångar för vi skulle till bilen. Skulle ha kollat en skog till men precis när vi kom dit så började det falla massor med svampvatten så den ska vi kolla i morgon eller nåt.

Åkte hem, somnade vi var väldigt nöjda. Nu kan vädret vara så här så vi kan ha massor med skoj och jobba med svamp.

Gick på eftermiddagsrunda ihop med Jenna. Händelselös sån.

I morgon är vi hela flocken igen och matte har nån plan som låter bra.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards