wilmablogghund

Alla inlägg den 18 juni 2020

Av Wilma Border collie - 18 juni 2020 18:08

Började som vanligt i morse med att hämta Basse. Vi lekte en stund och sen skulle vi hem till mej trodde vi.

Nähä vi hamnade i Flen för matte var tvungen att handla, Strax efter åtta borde det vara lite folk. Var det inte, massor som kommit på samma idé som matte. Vi passade bil men matte var snabbt tillbaka.

Trodde självklart att vi skulle åka och shoppa i vår bästa Grisöronaffär. Men det var fel tid på dygnet enligt matte för den hade inte öppet. Uselt borde vara specialöppet för oss, vi var shoppingsugna.

Åkte hem en stund sen skulle vi till nån skog.  

Usch, det är redan oväder, men vi behöver röra på oss ett tag och i den här skogen finns saker som ska kollas.

 

Trots att det är så torrt är gräset så högt att vi nästan försvinner. Men det var i alla fall för hett för trevliga jaktlekar.

 

Drog in i skogen i stället. Det var faktiskt lite drägligare där, hade en hel del att kolla.

 

Som detta, har ska det blomma ost. Men det finns inga ostblommor.

 

Plötsligt händer det! Det blommar ost och vi städade noga. Ingen annan ska hitta våra bra ostställen.

 

När till och med Basse söker skugga då är det hett. Han påstod att det var skönt att sitta på stenen som var lite svalare. Jag gick och gjorde annat viktigt.

 

Ja,ja jag kommer. Hade bara tänkt önska Ekorre trevlig midsommar men den typen var inte hemma.

 

Finns det inga Ekorrar så kn jag väl jobba som svamphund. Hittade stubbar med Föränderlig tofsskivling, men tyvärr hade de nästan dött torkdöden så de bor kvar i skogen.

 

Basse är mycket intresserad när jag hittar svamp. Han kommer att bli en alldeles utmärkt så framöver.

 

Drog runt mer i skogen, ovädret hade slagit till med full kraft så det var tämligen odrägligt.

 

Jo jag har hittat nåt. Nu vill jag ha beröm och godis.

 

Mer små, små alldeles nyfödda kantarellvalpar. De andra hade också växt en del. Nu måste det komma en massa svampvatten så det går att jobba på allvar.

 

Beviset på att det faktiskt föll svampvatten för ett par dagar sedan. Inne i riktigt djup skugga var det några droppar kvar, men de är säkert borta nu.

 

Vidrigt hett och vi ska tillbaka till bilen. Tänk om det varit fint svalt väder då hade vi kunnat leka en massa.

 

Pust! Vi var tvungna att vila en stund i skuggan innan vi fortsatte till bilen.

Åkte hem, käkade lunch och slappade.

 

Eftermiddagsrunda och det är helt olidligt. Detta borde vara en grön gräsmatta, men den håller på att dö helt.

 

Undrar om vi ska fontänbada? Men nä, drack bara lite vaten.

Fortsatte och insåg att vi hade sån tur att Susannes affär var öppen. Mycket bra för vi fick godis och umgänge en stund. Släpade oss tillbaka hem. Matte gav oss frysta märgben, precis vad vi behövde i ovädret.

I morgon är det visst midsommar, kommer att gå spårlöst förbi här. Får se vad jag hittar på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards