wilmablogghund

Alla inlägg den 16 juni 2020

Av Wilma Border collie - 16 juni 2020 17:46

Matte pratade om igår att det hade lovats massor med svampvatten här idag.

När jag vaknade i morse hade det inte kommit nåt, alldeles torrt.

Åkte och hämtade Basse och då försökte det komma lite så vi hade ett ganska kort morgonbus för att slippa skador.

Föll en del medan vi väntade på att få åka till dagens skog men så slutade det så vi skulle åka.

Vräkte ner massor en stund.

 

Svängde in på den lilla vägen till min Sörmlandsledsetapp, där hade det inte kommit nånting. Dammade bakom bilen.

Är en knapp kilometer från där det vräkte ner.

 

Så framme och här hade det fallit lite svampvatten. Nu ska vi kolla en massa viktiga hundsaker.

 

Kollade självklart bordet. Mycket viktigt detta eftersom det brukar ge godis. Jodå det gav godis idag också.

 

Matte ägnade sej åt den där nya hobbyn vräka getingar igen. Envisa djur det där som bygger nytt så fort de blir vräkta av matte.

 

Lugn Basse, du vet hur människor är, hon blir klar vilket kommande år som helst. Läsa gästbok är tydligen viktigt, enligt mej är det bara viktigt om det finns hälsningar till mej och mina assistenter vilket det inte gjorde.

Vi passade på att leka lite mer medan vi väntade.

 

Så var det dags för kurs med Basse. Hur man bäst kollar människornas dass. Han tittade och lyssnade mycket uppmärksamt på mina instruktioner.

 

Bra jobbat Basse! Han fattade precis hur man gör. Fast matte motade bort oss efter som hon skulle lyfta på locket och då är vi förbjudna att vara i närheten.

 

Jag och Basse hade planer på att vi skulle fortsätta och kolla saker längre bort. Skulle vi inte alls idag enligt matte som såg en massa svarta moln närma sej.

 

Suck! Tänk att jag aldrig får göra vad jag vill och sen det där förbaskade Hormonhäxefängelset. Det är faktiskt VÄLDIGT synd om mej! Basse har dragit ner till sjön och badat och jag känner inte alls för bad.

 

Enligt matte var det fint över sjön. Jag bryr mej inte.

 

Basse kom tillbaka, han hade nöjt sej med att doppa tassarna och dricka. Vi pratade en del om vad vi skulle hitta på för nåt. Hade en del planer och matte pratade om att vi skulle gå och kolla nåt på grannetappen.

 

Lät bra så vi fick ganska bråttom. För Basse har inte varit med på den så jag planerade att visa honom en hel del viktigt.

 

Han tar sej som assistent, för nu kom han på att det gick alldeles utmärkt att bita av några grenar som vandrande hundar skulle kunna snubbla på.

Men ungefär nu började det falla svampvatten igen så det där med grannetappen får bli vid ett annat tillfälle.

 

Jag ville till min bil snabbt för att inte skadas. Basse där emot han försökte upprepa gårdagens succéjakt på sork. Men han hade ingen tur alls idag. Antingen var sorkarna inte hemma eller så var de smarta nog att hålla sej undan.

När vi satt i bilen igen så började det falla mycket svampvatten, himla tur att vi var i säkerhet.

Åkte inte hem utan hamnade i Sparreholm för matte skulle fixa nåt.

 

Matte har fått present. De här var hon och hämtade, enligt henne väldigt bra och sköna. Perfekta för alla våra skogsrundor, de är ju både långa och många. Har vi tur kanske de blir ännu fler nu.

Åkte hem, käkade lunch och sov.

Ute kom det massor med svampvatten och till mattes glädje var Åskar och hälsade på ett par gånger. Hon hängde på balkongen och lyssnade på muller medan vi sov.

Hade tur för svampvattnet slutade falla när vi skulle på eftermiddagsrunda. Fast det blev en tråkrunda, träffade varken hundar eller människor.

I kväll ska jag ta ut Jenna på en kvällskiss och i morgon då ÄNTLIGEN är vi hela Flocken igen. Har massor med lek att ta igen så vi tänker roa oss rejält.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards