wilmablogghund

Alla inlägg den 15 juni 2020

Av Wilma Border collie - 15 juni 2020 17:58

Himla tur detta att Basse inte fattar nåt om Hormonhäxor tikar som doftar oemotståndligt. Alltså kunde jag precis som vanligt åka och hämta honom i morse.

Passade på ett leka en del också eftersom det inte hunnit bli ovädershett ännu.

Var hemma hos mej ett tag och sen skulle vi i väg och göra saker.

 

Skulle till Engelska skogen och kolla till huset. Matte sa en massa otryckbara ord när hon skulle låsa upp för att åka in. Nån som har koden låser upp och åker in men orkar aldrig låsa efter sej. Väldigt vanligt att det ser ut så här.

 

Så framme, hade gärna gått hela vägen och kollat en massa viktigt, men enligt matte skulle det bli alldeles för hett för det. Gå det får vi göra när det är svalare.

 

Jag och Basse lekte lite och kollade en massa viktiga hundsaker. Eller jag kollade mest om det hade passerat nån snygg hane, hade det inte. Det är extrem hundbrist där vilket enligt matte är perfekt för då kan jag röra mej på fria tassar.

 

Den där stora tunnan som matte släpade fram sist hade blivit full med vatten. Kom en skvätt svampvatten när vi hade varit här och den fyllde den tunnan. Perfekt sa matte och släpade en massa vattenkannor för att vatna överallt.

 

Hörru det växer ingen ost på veden! Jag är ostsugen kan du åtgärda det? Kunde hon inte, fick bara höra att det skulle vattnas. Hur vore det om människan nångång tänkte på oss hundar?

 

Lekte mer istället. Nu är det dags att klippa gräset som är alldeles för långt. Men det ska visst göras i helgen. Bra då har jag nåt att göra när jag inte får träffa alla mina kompisar.

 

Livräddning. Medan matte försökte göra av med allt vatten så hade den här vackra skalbaggen trillat i tunnan.

Den slapp drunkningsdöden och fick sitta och torka i en buske.

 

Basse var strängt upptagen med att gräva mycket och länge på ett ställe. Jodå stolt var han med bytet i munnen, bara det att han och matte hade skilda åsikter.

 

Han hade minsann grävt upp och dödat en sork alldeles på egen tass. Så långt var det okej, men matte ansåg att han inte skulle käka upp den. Så det var nån jakt på Basse som matte vann och den döda sorken den försvann spårlöst.

 

Detta är Basses verk, han grävde rejält för att komma åt den där sorken. Första gången som jag och matte har sett att han har lyckats fånga en fast försöken varit många.

 

Äsch! Jag hade planerat att gå till ett bra spanställe, men Basse är minst lika bra Skvallerbytta som Jenna så jag blev avslöjad och hämtad. Hade väl inte gjort nåt om jag suttit under en gran och spanat så länge det passat mej.

 

En tunna som matte inte hade tömt. Perfekt eftersom jag var törstig och vaten i tunna är gott.

 

Matte satt i skuggan ett tag och pratade om att det är helt okej att vara torpvakt när man kan sitta så här långt bort i skogen och lyssna på fåglarna.

 

Men alla Ekorrar var är ni? Jag spanade och spanade men inte minsta lilla skymt av nån.

 

Basse var fullt sysselsatt med att försöka hitta andra ställen att gräva upp sorkar på. Men han misslyckades.

 

Pust det börjar vara bra hett nu. Vi  behövde faktiskt ta en paus.

 

Medan vi vilade så skedde undret, helt plötsligt så blommade det ost på veden. Alltså precis som det ska vara.

Städade noga så inga spår finns kvar.

 

Fick ny energi så vi bestämde oss för att leka en del. Roligt var det.

 

Vad menar du med att kasta mej i backen? Tror du verkligen att det är tillåtet att behandla mej hur som helst??

 

Ha! Jag gav igen och slängde ner Basse, nån rättvisa ska det vara och roligt hade vi.

 

Här börjar den totala galenskapen hos matte visa sej. Vi skulle åka hem, hade varit borta länge och det var rejält ovädershett. Matte fick syn på min bil, log elakt och började prata om att jaha nu hade nån åkt in och det skulle bli ett nöje att låsa in denna någon. Bara det att om någon åkt in så hade den haft koden och den där bilen är faktiskt min! Hon skyllde på kokt hjärna och andra dumheter.

 

Glöm att vi åker med dej förvirrade människa. Känner du inte ens igen min bil då kan du knappast köra den. Vi går hem, det känns tryggare.

Vi blev infångade och fastsatta i bilen. Som genom ett under kom vi hem trots mattes totala förvirring.

Somnade ovädret tar på oss också.

Gick på en het och kvav eftermiddagsrunda, finns knappt luft och inte träffade vi nån vi känner heller.

Nu ska jag strax gå och hämta Jenna för en kvällskiss och i morgon ska jag och Basse hitta på nåt. Får se vad det blir.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards