wilmablogghund

Alla inlägg den 13 juni 2020

Av Wilma Border collie - 13 juni 2020 18:01

Blev alldeles perfekt här i går kväll.

Jag hörde alldeles rätt när matte pratade i telefonen för efter ett tag så kom Basse tillbaka. Ännu bättre jag hörde hur människorna bestämde att han skulle få sova kvar hos mej.

Umgicks en del innan vi gick en kvällsrunda tillsammans. 

Somnade och sov gott hela natten. Matte säjer att hon var vaken i natt och såg oss ligga tätt tillsammans.

Var som vanligt trevligt att ha sällskap på morgonrundan, enda nackdelen är att vi missar det skoj morgonbuset.

Käkade frukost och slappade ett tag.

 

Så nu är vi hemma hos Basse. Ännu hade inte ovädret slagit till ordentligt så vi planerade för att hinna med en del lek.

 

Jag hittade bollen och planerade för jaktlek. Vet att Basse alltid ska ha det som tillhör mej.

 

Precis enligt plan. jag tog bollen och sprang och Basse hängde på. Bäst att passa på innan det skulle bli alldeles ovädervidrigt hett.

 

Nå Basse ser du om det kommer några? Jag behöver vakta bollar så du kan hålla koll.

 

Kom inga just då så vi lekte lite mera. Tur att vi var tidigt ute för det blev allt hetare.

 

Matte visade sin bästa sida i dag igen och fyllde på nytt svalt vatten i våran plaskdamm, Det går åt en hel del sånt nu så hett som det är.

 

Nu börjar det komma fler hundar. Freja kom först.

  

Sigge han provade omgående vattnet i bassängen och gav det godkänt. Vi behöver svalka oss mycket och ofta just nu.

 

Basse han hade stenkoll på alla som kom. Så klart vi är hemma hos honom så han måste ha koll.

 

Jenna och Mikko slängde sej också i vattnet. När det är sånt här oväder så är det alldeles perfekt att den finns.

 

Minglade mest runt. Vi provade att leka en del men det blev snabbt alldeles för varmt. Men trevligt mingel och en massa pörat med kompisarna går precis lika bra det.

 

Gick till skuggan ett tag och hittade Bassehusse. Hade sån tur att jag fick en massa sånt där skönt magkli. Är som bekant aldrig nånsin nån som kliar på mej.

 

Blev lite köbildning för både Basse och Jenna hade också behov av at få bli kliade. Jag var klar för stunden så de fick ta över en stund.

 

Jennas människovalp fyller år idag. Han fick glass av Bassehusse och den där glassen den ville både Mikko och Bamse väldigt gärna ha. Han hade det ganska jobbigt med att få ha glassen ifred stackarn.

 

Funderade på om jag skulle jaga Jenna som snott bollen, men kom fram till att det var alldeles för hett för såna övningar. 

 

Var mer sånt här stillsamt mingel med trevliga diskussioner. Men helt plötsligt hade tiden gått för fort för alla skulle hem igen.

 

Matte studerade de där tråkgrönsakerna igen. Jag slappade i skuggan eftersom de är totalt ointressanta i min värld.

Fick åka hem till mitt ensamma hemma eftersom Basse skulle med sin husse och göra nåt.

Sov ett tag, gick på trist eftermiddagsrunda. Äckelhett var det och inte fanns det några jag känner ute heller.

I morgon är det dags för kompisar igen, nåt ska vi nog kunna roa oss med.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards