wilmablogghund

Alla inlägg den 11 juni 2020

Av Wilma Border collie - 11 juni 2020 17:43

Började dagen som vanligt med en massa trevligt morgonbus med Basse, alltså precis som det ska vara.

Var hemma ett tag innan det var dags att hämta Jenna och hitta på nåt.

 

Blev skjutsade och här var det länge sen vi var. Mycket dofter och snygga hanar har det minsann också gått här. Jag måste verkligen hålla koll på var de finns. Lämnade en massa hälsningar så de vet att jag snart kommer att vara oemotståndlig.

 

Så på fria tassar nu ska vi ha en massa skoj. Bäst att passa på innan det blir alldeles för ovädershett.

 

Efter att ha sprungit massor så hade Jenna och Basse en av sina dragkamper, de är mycket viktiga.

 

Jag hittade en egen pinne att leka med. Hade mycket roligt med den.

 

Fortsatte för vi hade massor med saker att göra. Mycket att kolla efter vår långa frånvaro och självklart en massa lek också.

 

Men det var väldigt vad det blåser, bada tänker jag inte göra.

  .

Men de där vågorna de hindrade inte Jenna och Basse som ansåg att det var alldeles perfekt att bada i alla fall.

 

Syns dåligt på bilden men det var ganska höga vågor i bland.

 

Kom på att när jag satt så här (och kollade dårarna som badade) så sköljde vågorna upp och svalkade mina tassar.

 

Gick en sväng för vi hade mer att göra. Som här leta spår efter snygga hanar.

 

Hittade stora högar med grus och jord. Perfekt, det gick alldeles utmärkt att leka den skoj leken Hunden på¨täppan. Jenna har jag redan knuffat ner och Basse ska inte tro att han ska vinna.

 

Så där jag är oövervinnerlig! Så klart jag vann kampen. Detta borde vi leka oftare när det finns bra högar att använda.

 


Körde en del trevlig dragkamp också. Tyvärr blev den oavgjord på grund av usel kvalitet på pinnen, annars hade jag säkert vunnit.

Eftersom det är så förbaskat torrt var vi alldeles dammiga, alltså ansåg matte att vi skulle till sjön igen.

 

Jag nöjde mej med att dricka och doppa tassarna, de andra två badade naturligtvis men..............

 

Titta här! Jenna har precis kommit upp på land och ur Båvens djup kommer det sällan skådade Båvenodjuret redo att slita henne i stycken.

 

Rör inte min Jenna för då! Jag oskadliggjorde odjuret och skickade tillbaka det ut i Båvens djup.

 

Berättade för Basse att han skulle passa sej noga för att bada mer. Tänk om odjuret skulle återkomma, jag vill inte att mina kompisar råkar ut för det.

Ungefär nu bestämde matte att vi skulle göra nåt mer. Typ kolla en sak.

 

Det där som skulle kollas fanns inte men vi mötte minsann nästa monster. Vi var rörande överens om alla tre att det var ett riktigt otäckt monster som käkar hundar. Inte hjälpte det att skälla ut det eller morra heller. Det försökte bara komma närmare.

Skulle gå och Basse gick baklänges medan han morrade från svanstippen åt odjuret som försökte förfölja oss. Elka matte skrattade ut oss och påstod att robotgräsklippare inte alls käkar hundar.

 

Hamnade i bilen för nu skulle nästa sak göras. Åkte och hamnade på en liten väg som slutade vid ett hus där matte försvann en stund.

 

Människor köper väldigt märkliga saker. Hon kom tillbaka med ett drygt kilo fryst kaninmage. Hörde nåt om att om jag skulle bli dålig i magen så är visst det superbra för att bota dålig hundmage. Luktade väldigt gott, men tro inte att vi har fått smaka inte. Nä det försvann in i frysen när vi kom hem.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, trist sån för vi träffade inte några vi känner.

I morgon ska vi visst umgås med nån som vill träffa oss så det blir säkert en mycket bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards