wilmablogghund

Alla inlägg den 9 juni 2020

Av Wilma Border collie - 9 juni 2020 17:57

Blev en bra dag igen.

Vanliga rutinerna i morse med en massa trevligt morgonbus. Mycket bra detta att kunna leka på morgonen eftersom det börjar bli lite väl ovädershett på dagarna.

Sen var det dags att hämta Jenna och åka till skogen.

 

Så framme och bra val av matte för i den här skogen har vi inte varit på väldigt länge.

 

Ännu bättre, visade sej att Moha och Troy hade följt efter min bil så vi fick sällskap. Egentligen skulle vi ha träffat Labrador Alice också men hennes matte blev upptagen med nåt mänskligt tråk.

 

Så äntligen på fria tassar, nu ska vi ha en massa skoj.

 

Springa i högt gräs är alltid skoj och ingen av oss har fått springa på många dagar.

 

Den här gamla stocken brukar alltid ge godis, bäst att kolla. Jodå den gav precis som den ska göra.

 

Moha och Troy provade den framgångsrikt. Bra att de lär sej såna här mycket viktiga kunskaper om var det lönar sej.

 

Här har det minsann gått en hund. Snygg är han, jag undrar jag? Jo jag markerade och berättade att jag kommer att vara Hormonhäxa lukta väldigt gott om ett tag.

 

Troy har aldrig varit med i den här skogen så Jenna och Basse var snälla och berättade en massa viktigt för honom. Vi måste dela med oss av våra kunskaper.

 

Enligt människorna är den lilla. lilla sjön väldigt vacker. Det tyckte Basse och Jenna också för de försvann flera gånger och kom tillbaka dyngsura efter bad.

 

Syns inte på bilden men ute i sjökanten händer nåt fullkomligt unikt. Moha som avskyr vatten rusar runt tillsammans med Jenna, Basse och Troy.

 

Detta är faktiskt en dyngsur Moha efter en massa spring i sjökanten. Den enda hund som var torr var jag. Hade inga behov av att göra som de andra.

 

Blöta gänget och torra jag hade en mycket viktig diskussion om vad vi skulle hitta på. Gäller att alla är överens. Kom fram till att vi skulle leka en del .

 

Sen kom vi till vackra jaktstugan, den där som matte envist påstår att hon ska bo i. Kan väl vara okej bara jag får ha mina kompisar med mej så.

 

Äsch! Jag hoppade upp på en av de här trädbitarna. Usel kvalitet för den välte och jag trillade av.

 

Detta funkade mycket bättre att bara stå med framtassarna uppe och få godis.

 

Duktig Troy han hoppade upp och tänk inte trillade ahn av heller. Kanske ska ta en kurs hos honom eller så har det att göra med storleksskillnaden mellan oss.

 

Drog vidare för vi hade en massa mer viktiga saker att visa. Jenna och Basse visade några såna där dyiga strandkanter som de gillar. Finns faktiskt viktigare saker.

 

Intresserad var han, Troy är väldigt imponerad av Basse och gör gärna som Basse gör.

 

Dricka behövdes. Alltså dricka gör man genom att möjligen doppa framtassarna för lite svalka. Jenna hon var tvungen att simma samtidigt.

 

Lekte mera för vi visste att vi var på väg mot bilarna så det var bäst att passa på. Vem vet när vi får leka igen?

 

Bra de tränar och det ser ut att gå utmärkt. Låter dom hållas ifred.

 

Matte hade fått syn på en Svavelticka på hundvänlig höjd. Jenna har aldrig sett en sån men hon fattade direkt att det lönade sej. Mycket bra jobbat.

 

Duktiga Basse han såg vad Jenna gjorde och provade. Så klart det lönade sej- Basse ska framöver filmas när han lär sej leta svamp för den där onlinekursen som matte ska ha. Tror han kommer att klara det alldeles strålande.

 

Hitta Jenna och Basse den som kan. De finns faktiskt ute i gräset båda två upptagna med nån jaktlek.

 

Kom såna här trevliga moln som med tur kan innehålla svampvatten. Behövs mängder med sånt. Men de höll alldeles för tätt.

 

På plats i bilen för att åka hem. Så kallad hundröra i mitt baksäte. Jenna hade åsikter om att Basse ansåg att han låg väldigt bra på henne. Han fick inte alls ligga där för matte heller.

Somnade hemma efter en bra runda.

Dötrist eftermiddagsrunda, hämtade Jenna och inte träffade vi nån vi känner.

I morgon är det bara jag och Basse nåt ska vi hitta på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards