wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 april 2019

Köttbullerestaurangen och jättepaket

Av Wilma Border collie - 24 april 2019 17:53

I dag ÄNTLIGEN slapp jag vara ensam. Var dags för Jenna att hänga med mej igen.

Vi hamnade i min bil och trodde att vi skulle till nån trevlig skog.

 

Nu förstår du Jenna är vi i Eskilstuna och här finns det en alldeles perfekt köttbullerestaurang. Jag ska visa dej vägen till den.

 

Japp man måste åka hiss för att komma till restaurangen. Jenna tyckte det var lite märkligt men klarade av det utan problem.

 

Hej mattes mamma! Du vet vi har inte ätit köttbullar på flera år och nån annan mat får vi inte heller. Vi svälter!

 

Jenna var så hungrig att hon kastade sej över köttbullebiten. Nog för att jag också var utsvulten men jag var lite finkänsligare.

Åt många köttbullar medan människorna fikade och pratade tråk. Jenna upskattade restaurangen mycket, tror hon tännker hänga med dit igen.

 

På väg tillbaka till bilen så kollade vi en massa dofter. Rör dej mycket snygga hanar i Eskilstuna och Jenna har också börjat planera för sin lukta gott period.

 

Hemma i Malmköping igen och vi ska röra på oss. Hamnade vid Klovsten så vi började med att springa och jaga varandra.

 

Gick en sväng. Ännu har inte Stenmurklorna dött torkdöden så vi markerade dom och fick självklart ost för väl utfört arbete.

 

Nu har Jenna verkligen fått in snitsen på att klättra på det gamla timmret. Hon har lärt sej att det lönar sej.

 

Men för sjutton1 Jag skulle snörulla men Jenna var övertygad om att vi skulle brottas. Lyckades rulla lite, vilket var mycket svalt och skönt eftersom det var varmt ute.

 

Jaha det ligger en boll i sjön. Undrar om vi behöver den?

 

Vi struntade i bollen, men Jenna som inte fattat detta med bad begriper att det är faktiskt skönt med svalkande vatten när det är varmt ute.

 

Efter att ha gått en sväng så var vi tillbaka vid Klovsten. Hm en ny pryl, undrar om det är ett bord för hundar?

 

Jenna har blivit superduktig på att hoppa, hon hoppade upp som om hon aldrig hade gjort annat.

 

Vadå hoppa? Det gick faktiskt alldeles utmärkt att nå godiset i alla fall.

 

Vi lekte och hade en massa skoj en stund innan matte hade märkliga idéer om att dags att åka hem. Vi kunde ha fortsatt mycket längre.

Lämnade hem Jenna och så var det bara att hem och ha tråkigt en stund.

 

Har varit ute på eftermiddagsrunda och under min frånvaro hade posten lämnat ett enormt paket utanför min dörr.

Matte släpade in det och plockade ur några mindre paket.

 

Min bil är liten, men kan rymma mycket. Matte hade idéer om att jag kunde åka i framsätet. Skulle jag inte alls. Baksätet är mitt!!!!!! Hade väldigt bra utsikt medan jag satt på paketet.

 

Så hamande jag på Klovsten igen för hit skulle de märkliga sakerna.

I vintras då där Ossy så sorgligt vandrade över Regnbågsbron så var det en insamling till hans minne. Kom in väldigt mycket pengar och Tommy skulle bestämma vad som skulle hända med dom.

Tommy är en alldeles, alldeles fantastiskt människa. Han har bestämt att pengarna ska användas till saker som vi hundar kan ha roligt med på Klovsten.

 

Det har köpts en sån här balansbräda till oss. Den ska monteras i morgon.

 

Två såna här agilityhinder som vi också kan roa oss med.

  Matte påbörjade montering av hindren, men hon och det som ska bli ringen var synnerligen osams plus att mattes händer inte ville samarbeta.

Det ska köpas mer saker till oss. Ett par är bestämt och sen ska vi kolla med andra hundar vad de kan vilja ha.

Tänk så fantastiskt detta är vi kommer att ha hur mycket som helst att roa oss med. Kommer att finnas nåt för alla, vi kan bara inte ha det bättre med fantastiska Tommy som gör så mycket för att vi ska trivas och ha roligt.

I morgon r det dags för sån där skoj aktiveringsträff igen. Antar att vi kan prova de här sakerna då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards