wilmablogghund

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Wilma Border collie - 15 april 2019 17:44

Skulle ha haft hela min flock idag, men i morse fick matte veta att Jenna skulle vara hemma och vårda sin lillhusse som inte mådde bra.

 

Hämtade Sigrid och Micco och nåt skulle vi hitta på. Frågan var bara vad, för matte hade inga idéer.

 

Träffade Inez som var ute och rastade sin husse. Jag och Sigrid umgicks lite med henne, Micco var på dåligt humör så han höll sej på avstånd.

 

Fast Sigrid umgicks mest med Inezhusse. Människor är det allra bästa hon vet.

 

Perfekt, skidbacken och den ljuvliga konstsnön. Den smälter snabbt nu så det gäller att snörulla så mycket det bara går. Sen får jag vänta i massor med månader.

 

Inte bara jag som njöt, Sigrid hade säkert legat kvar och rullat hela dagen om hon fått. Men matte hade andra idéer.

 

Fortsatte genom skogen. Mycket intressanta dofter fanns det enligt Sigrid och Micco, jag var upptagen med ekorrspan. Tyvärr inga hemma. Micco var fånge på grund av sitt dåliga humör.

 

Bravo Sigrid! Helt plötsligt så hittade hon ett helt gäng med små Stenmurklor. Självklart en massa beröm och godis.

 

Jag kan jag också! Mycket trevligt att kunna jobba som svamphund igen. Fast Micco ansåg att de var hans och sa en massa fula ord.

 

De är bara små valpar ännu så det tar ett tag innan de blir fullvuxna. Måste kolla fler av mina skogar framöver.

 

Sen fick matte en idé. Vi skulle gå och prova rutchkanan. Innebar att jag skulle visa Sigrid och Micco hur man åker ner för den. Jag klarade det med glans i går.

 

Äh, vadå åka? Det är enklare att springa bredvid, blev synnerligen orättvist anklagad för fusk.

 

Matte stod kvar där uppe och viftade med osttuben, hon trodde att jag skulle springa på kanan upp. Nä det är lättare att ta vägen bredvid. Blev blåst på osten och fick bara en tråkgodisbit.

 

Så skulle Sigrid och Micco ha provat men vi fick andra intressen. Anne kom och vi saknar ständigt mänsklig kontakt så det var bäst att umgås.

 

Micco och Tommy skulle ha nåt oss karlar emellan samtal.Så jag, Sigrid, matte och Anne gick.

 

Gick och kollade en massa saker där fåren brukar vara. Sigrid var ganska övertygad om att hon skulle hitta fåren och leka vallhund men det misslyckades hon med. Såg inga får.

 

Tillbaka och Sigrid leker knähund hos Tommy. Tyckte jag hörde att hon muttrade om att hon är en superduktig vallhund och borde få vara på fria tassar. Men fåren ska hon inte alls bry sej om.

 

Jag roade mej med den där väldigt före detta leksaken. Den är jätteskoj att kasta runt med.

 

De där oss karlar emellan samtalen fortsatte. Jag försökte få vara med och prata men Micco bad mej dra till varmare trakter. Tommy var bara hans.

Lyssnade på en massa mänskligt tråkprat igen. Somnade i skuggan för det blev bra varmt.

 

Ska hem, men drack en del vatten först. Sigrid bara tittade på vattnet och skulle inte alls dricka fast matte var övertygad om att hon var törstig.

 

Nu passade det minsann. Lervatten vid skidbacken är mycket godare än rent vatten i skål. Jag håller med Sigrid detta är godare, borde faktiskt serveras sånt här även hemma.

Lämnade hem Sigrid och Micco. Var hemma ett tag sen skulle jag ut och åka.  

Så alldeles perfekt det är shopping på gång!

 

Alltså jag skulle kunna shoppa loss rejält. Finns hur mycket som helst som jag vill ha och behöver. Enligt matte så behövde jag just ingenting, mat shoppade jag vid förra besöket och godis har jag massor kvar sen jag fyllde. Äsch jag vill ha mycket välfyllda förråd.

 

Fick köpa en liten godispåse. Så var det hö till marsvinen och nåt märkligt som ska användas framöver. Men jag fick i alla fall mitt mycket viktiga shoppinggodis.

Åkte hem.

I morgon är det bara jag och Jenna, men jag tror det blir en bra dag. Matte har nån plan.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards