wilmablogghund

Alla inlägg den 22 april 2019

Av Wilma Border collie - 22 april 2019 17:46

En dag i ensamhet utan kompisar väntade, föredrar som ni vet att umgås ofta och mycket med alla hundar jag känner.

Men matte sa att jag mår inte alls dåligt av att vara utan sällskap i bland.

 

Något skulle göras på Sörmlandsleden. Enligt matte var det perfekt väder eftersom det var mulet och svalt.

 

Matte hade tydligen planer på att röja bort en del som kan hindra vandrande människor eftersom hon hade såg och sekatör med sej.

 

Fast jag måste gå och kolla en viktig sak här.

 

Så här skaffar man sej en massa beröm och osttuben kommer fram. Jag jobbar som svamphund här.

 

Rökpipsvamparna levde fortfarande. Eller de här två levde de andra hade dött torkdöden.

  Fortsatte att kolla en massa viktiga hundsaker. Allt är precis som det ska, men rusktigt torrt för det nästan knastrar under tassarna på mej.

 

Kollade av sjön. Vattentjuven har hitta den i år igen för vattnet sjunker snabbt nu. Passade på att blöta tassarna och dricka lite.

 

Tänkte fylla på den lite genom att sprida ryktet om min kommande lukta gottperiod. Insåg att det nog inte gjorde nån större nytta tyvärr.

 

Matte höll på med sånt här, såga bort sånt som hänger över leden. Tydligen kan det hindra människor, oväsentligt tycker jag huvudsaken är att alla hundar kommer fram.

 

Jag ägande mej åt viktiga saker jag. Ekorrspan det är mycket viktigt  och här har jag faktiskt kontakt med en. Men den vägrade komma och umgås med mej. Fast jag förklarade att jag är så ensam och bara vill ha sällskap medan tråkmatte röjer.

 

Här väntade mycket jobb. Massor med hoptrasslade grenar som ska bort.

 

Dumheter! Visst jag gick och spanade efter fler Ekorrar och hade säkert hunnit göra en massa nytta som fyrbent etappledare. Men skitmatte gjorde fånge av mej för att kunna såga i lugn och ro.

 

Bild från annat håll men nu är allt borta och människor kommer fram. Jag var dessutom på fria tassar igen.

 

Slut på allt sågande och klippande, nu ska jag göra andra viktiga saker.

 

Skärmskyddet och jag ska ha ost eftersom jag står på bordet och matte ska läsa gästboken.

 

Undrar om hon tänker prata i den där telefonen resten av dagen? Jag låg på bordet och spanade av omgivningarna. Det enda som hände var att det kom en dåre på motorcross som fick höra en del otryckbart av matte. Det är förbjudet att köra med motorfordon där.

 

Nu dröjer det inte innan Häggen börjar blomma. Jag bryr mej egentligen inte men enligt matte är det fint och doftar gott när den blommar.

  

Är du verkligen alldeles säker på att vi inte ska ta den här vägen igen? Du kan ha missat nån gren och jag skulle behöva prata mer med Ekorre. Hade ingen framgång.

 

Drack vatten i bäcken i stället. Gott var det och bäst att passa på eftersom Vattentjuven härjar rejält i den.

 

Alltså hur sjutton ska jag kunna berätta detta för Jenna? Det är resterna av hennes älskade Vilda grisskalle nu alldeles krossad. Troligen av de där dårarna som kör med motocyklar trost förbudet.

 

Tog med mej en bit och gömde. Tänkte att nästa gång hon är med mej här så finns det i alla fall en liten del kvar till henne.

 

Gjorde ett sista Ekorrspan, men nä här var det ingen hemma fast det är ett ganska säkert ställe. 

Åkte hem och hade tråkigt ett tag.

 

Eftermiddagsrunda.Lekte med min boll en stund, var ganska länge sen sist. Så hade jag tur och träffade en del människor som jag känner.

I morgon väntar ytterligare en ensam dag men jag har saker att göra då också säjer matte.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards