wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 november 2018

Bästa dagen

Av Wilma Border collie - 17 november 2018 18:16

ÄNTLIGEN lördag igen, var faktiskt massor med månader sen sist. Enligt matte utan tidsuppfattning känns det som om det är lördag flera gånger i veckan. Jag som har ordning på tideräkningen vet att det är många månader sen sist.

   

Efter att ha väntat i evigheter så var det dags att träffa Sigrid och Micco och gå iväg. Nu gäller det att hitta Ossy.

   

Men där kommer han. Tydligen hade han varit en sväng på sitt dagis och hälsat på. Självklart så körde vi några trevliga brottningsmatcher men de bilderna blev bara skit.

   

Micco han gillar Ossy så han hälsade översvallande på honom.

   

Hej vem är du? Trodde först att det var Rottis Amber men det var det inte utan en annan rottis på sitt första besök på våra skoj träffar.

   

Ossy och Golden Mikko har alltid en massa underligt för sej. Vet inte riktigt vad de gör men de verkar ha skoj.

   

Kom som vanligt en massa hundar. Och även idag flera nya. Träffade en trevlig valp som matte tror att hon heter Jenna. Skoj var hon så vi sprang en massa tillsammans. Tydligen ska hon flytta till Malmköping. Perfekt att komma på våra skoj träffar och lära känna alla trevliga hundar som bor här.

   

Vi hade ett gruppsamtal också. Gäller att planera en del vad vi ska göra.

   

Nu har vi en plan för vad vi ska roa oss med. Känns bra när alla är överens om dagens övningar.

   

Labrador Alice hade en massa skoj med nykomlingen Jenna.

   

Jag vet att jag är oemotståndlig och idag fick jag en ny beundrare som ansåg att jag var det allra vackraste han någonsin sett. Han följde mej som en skugga hela tiden och försökte ibland med väl närgången uppvaktning.

   

Massor med skoj hade vi som vanligt. Massa spring, brottning och annat skoj. Tiden bara flyger iväg.

   

Jo jag vet att du är dödligt förälskad i mej men om jag går så blir det lite svårt att hänga på min rygg.

   

Sigrid som bestämt sej för att hon inte leker hittade en människovalp. Umgås med såna är mycket roligare än andra hundar just nu. Hon har lite märkliga idéer den damen.

   

Micco där emot han var med oss andra och lekte.

   

Titta nu kommer det fler hundar, bäst att möta dom. Vi möter ju alltid de som kommer så de känner sej riktigt välkomna.

   

Jag lekte en del med Rick men min beundrare var lite avundsjuk då. Äsch, jag leker med alla.

   

Det ska visst bli jul framöver. Då ska det dansas runt träd så vi tränade. Kanske ska ha juldans när det drar ihop sej till jul.

   

Valparna de fann varandra, både Jenna och den här som varit med ett par gånger och nu riktigt kommit igång med att vara med och leka.

   

Sigrid hon satt mest och såg sur ut. Hon ska absolut följa med men sen sitter hon och surar om hon inte hittar människor att umgås med.

   

Micco han roade sej massor med söta Vinthundsvalpen. De hade verkligen skoj.

   

Äsch då, nu har nästan alla gått hem igen. Ossy bad om sitt ben och jag och Alice delade på lite ost.

   

Jaha så var det över för idag då. Hoppas att veckan går väldigt fort, fast jag lever fortfarande under hotet att när jag börjar lukta gott då får jag inte gå och ha skoj. Kanske ska hoppa över lukta gott på lördagarna eller nåt så jag inte missar en massa skoj.

I morgon har visst matte nån plan, hoppas den går att genomföra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards