wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 maj 2018

Äntligen Sigrid och Mikko

Av Wilma Border collie - 1 maj 2018 18:14

I går blev det väldigt bra när jag skulle gå på kvällsrunda.

   

Jag ser minsann nåt där borta. Undrar om det kan vara sant?

   

ÄNTLIGEN!!!! Lyckan är total Sigrid är tillbaka från den där resan. Som vi har längtat efter varandra. Jodå Mikko var självklart med han också.

Vi skulle göra sällskap och gå och titta när den där elden tändes.

   

Dessutom var Sally med tillsammans med sina människor. Men hon var extremt misstänksam mot matte. Trodde säkert att hon skulle bli släpad till skogen

   

Brann gjorde det ordentligt när det var tänt och gnistorna flög.

   

Vi höll till långt från elden och det ser ut som tivolit brinner, fast det gjorde det inte.

   

Sally och Sigrid tycket att det var väldigt spännande att titta på.

   

Mikko ansåg att det var läskigt och sökte skydd mellan Sallymattes ben. Men vi var bara där en liten stund innan det var dags att gå hem.

   

Så blev det idag och ordning i tillvaron. För jag fick minsann gå och hämta Sigrid och Mikko, precis som det ska vara.

   

Det har minsann varit en massa okända hundar på campingen denna helg. Vi hittade massor med spännande dofter efter som när vi passerade. För övrigt är det väldigt trevligt att vara flera och kunna prata om allt intressant som inte människor begriper.

   

Gick en bit på spårvägen. Fick vara koppelfångar eftersom matte vet att Sigrid ständigt planerar för otillåtna rymningar där.

   

Nu kommer det ordentligt allt det supergoda gräset. Blev kallad för kossa igen. Vadå det är bäst att passa på och käka medan det finns.

   

Inne i Hasselskogen kunde vi vara på fria tassar. Blev en massa lek, hade mycket att ta igen efter de här dagarna med ofrivillig skilsmässa.

   

Sigrid bestämde att rotvältan den är minsann hennes och stackars Mikko skulle inte få närma sej den. Normalt så ger den här ost, men eftersom Sigrid stod och lät illa blev det ingen för henne.

   

Men Mikko fick bara för att han vågade sätta framtassarna på den trots Sigrids alla hotelser.

   

Vi lekte ännu mer. Bäst att passa på för vem vet när människorna ittar på nåt om onödiga skilsmässor igen?

   

Tjo vad vi har skoj!!!! Springa tillsammans med kompisar det är livet det.

   

Men livet är inte bara lek. Vi tränade svamphundsjobb också. Här markerar Mikko en Stenmurkla. Han skulle kunna bli en superduktig svamphund för detta är nåt han gillar.

   

Sigrid var lika duktig hon. Jo jag tränade jag också. Vi fick massor med beröm alla tre och självklart ost.

   

Så blev vi koppelfångar igen. Passerade ett av de där ställena där Sigrid anser att hon ska på sina otillåtna äventyr.

   

Årets första Vinbergssnäcka hade vaknat. Nu är det nog vår på riktigt.

   

Skulle få ta svängen förbi hundbadet ifall vi ville bada. Jag och Mikko hittade nåt mycket spännande.

   

Här har jag det i munnen och matte började gapa om försäljning på Blocket och det var minsann mej och Mikko hon tänkte sälja eller om det var skänka bort. Jag fick inte ha det i munnen och matte försökte få mej att släppa utan att vara nära mej. Måste ha sett mycket märkligt ut.

   

Va, var det nåt fel på den ruttna gamla fisken???? Matte pratade om vidrig skendöd Vithaj som skulle käka upp både oss och henne.

   

Blev beordrad att gå och dricka upp halva sjön och skölja munnen ordentligt. Äsch, människor ska alltid överdriva. Rutten fisk är säkert gott och det var faktiskt mitt och Mikkos fynd. Matte borde lära sej att de inte alls käkar upp henne.

   

Sigrid var dyngsur helt plötsligt. Troligen badade hon medan matte försökte få mej och Mikko att låta bli fisken/vithajen.

   

På väg hemåt och inte är det mycket kvar av brasan från i går inte. Men det ryker mycket från den.

Gick hem med Sigrid och Mikko och hörde talas om väldigt trevliga saker i morgon.

Sen när jag var på eftermiddagsrunda så hade jag tur. Först var jag fruktansvärt besviken eftersom Susannes affär var stängd. Jag var sugen både på godis och sällskap. Men minuten efter så hittade jag Sigrid och Mikko som rastade Sigridmatte. Mycket trevligt eftersom vi inte setts på flera timmar.

Hade sällskap ett tag. Nu är det bara att invänta morgondagen och hoppas att den blir så bra som matte säjer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards