wilmablogghund

Alla inlägg den 22 november 2018

Av Wilma Border collie - 22 november 2018 18:24

När det var dags att hämta Sigrid och Micco idag så användes min bil. Perfekt antog att vi skulle bli skjutsade till nån trevlig skog.

Inte det inte, vi hamnade utanför Människoveterinärens tillhåll och fick passa bilen medan matte var och besiktigade sej. Var ganska snabbt avklarat och hon är godkänd för ett år framåt. Hoppas det är slut på det där springet hos Människoveterinärer nu, tycker det har varit lite mycket sånt senaste tiden.

   

Så där nu är vi äntligen på fria tassar, ska ta en runda och se om vi hittar nåt skoj.

   

Sigrid hon fick som vanligt vara koppelfånge eftersom hon inte kan uppföra sej i dessa trakter.

   

Nähä, ingen Ossy idag heller. Elände jag som hade planerat för en massa skoj lek och så berätta om det korkade att matte avslöjade mitt smygande med lukta gottperioden.

   

Gick en sväng genom skogen och hamnade vid sjön. Jag kollade vattnet. Bäst att passa på för det är så kallt att snart invaderar nog isen.

   

Hörru ge hit osten! Vi är faktiskt på båten alla tre och då ska vi ha ost! Fick ost.

 Gick vidare, inget spännande hade hänt.

   

Detta är Miccos åsikt om att balansera på trädstam. Märkligt han fick minsann belöning fast han bara hade två tassar på den.

   

Jag och Sigrid vi gjorde det ordentligt och balanserade på en stor i stället. Gav också belöning.

   

Sigrid kollade vattnet. Då är det minsann inte kallt enligt henne, men tre regndroppar och hon håller på och fryser ihjäl.

   

Nu börjar det. Ser ut som nåt bråk mellan Sigrid och Micco. Enligt matte lek, men hon fattar som bekant ingenting.

   

Lika bra att göra ett polisingripande. Bad  att de skulle sära på sej och uppföra sej som normala hundar.

   

Micco tog jag i örat för att han skulle sköta sej. Det är inte lätt att vara polis alla gånger. Hårt jobb att hålla reda på de där två.

   

Fast sen hade vi en massa skoj tillsammans. Springa snabbt och mycket det är livet det.

   

Men nu igen!! Är det ingen ordning på er idag? Jo de lugnade ner sej sen jag styrt upp allt igen.

   

Intressant, helt plötsligt så fanns det ost i det där märkliga stället där människor byter kläder på sommaren. Efter vår framfart finns det inte minsta lilla spår av ost kvar.

Sen sa matte att vi skulle till bilen för vi skulle åka och göra nåt.

   

Intressant, vi är i Flen och här finns det minsann snygga hanar som sprider sina dofter. Jag meddelade självklart att jag var på besök och att jag är oemotståndlig just nu.

   

Men öppna dörren!!!!!! Vi ska shoppa och det är faktiskt extremt bråttom att komma in. Sigrid och Micco som inte varit här på evigheter hade alldeles extra bråttom.

   

Kollade godiset och snodde smakbitar. Ja alltså jag som når bäst tar dom och så brukar kag lägga ett par bitar på golvet till Sigrid och Micco som inte när.

   

Är visst dags att fundera på vad jag vill ha i julklapp. Kollade alla skoj spel mycket noga. Kan tänka mej att få alla varianter av dom i julklapp. Finns massor med intressanta.

   

Mjukisdjur? Nä jag hittade ingen Ekorre så nåt sånt tänker jag inte önska mej.

   

Efter att ha köpt en del viktiga saker så var det dags för shoppinggodiset. Perfekt detta att alltid få godis när jag shoppat.

   

Sigrid och Micco som inte når lika bra som jag de fick minsann sitt av Gunnar som till och med var nere på golvet för deras skull. Vi hjälptes åt att tömma det sista ur en påse.

Åkte hem nöjda och belåtna efter shoppingrundan. Lämnade hem Sigrid och Micco och hem och hade tråkigt.

Var på eftermiddagsrunda. Nu hade jag tur för Susanne hade sin affär öppen så jag kom in och fick mitt välbehövliga godis och lite umgänge.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards