wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2018

Svampinventering igen

Av Wilma Border collie - 21 augusti 2018 18:23

I dag så skulle vi kolla en skog inför helgens kurs. Kanske att det skulle kunna finnas svamp där.

Hämtade upp Sigrid och Micco för att klara av uppdraget.

   

Började med att springa en hel del. Är så skönt nu när vi kan röra oss ordentligt utan att bli helt slut av ovädershetta.

   

Sigrid och Micco de bestämde sej för att träna pardans. Lär finnas danstävlingar för hundar så jag vet inte om de tränade för sån. Fast matte påstår att du ska en hund dansa tillsammans med sin människa.

   

Är du här? Det har varit en Ekorre här en gång så kanske………...men nä det var ingen hemma.

   

Här då? Jag har nämligen stenkoll på var det brukar hålla till. Lika illa alldeles övergivet. När jag besöker deras skogar så borde de väl kunna komma och umgås lite är det för mycket begärt?

   

Medan jag letade efter försvunna Ekorrar så tittade Sigrid, Micco och deras matte på nån svamp. Ingen ätlig eller användningsbar under kursen.

   

Men sen en bit bort så hittade Sigrid och Micco Karl Johan, flera alldeles nyfödda. Titta på Micco han har minsann lärt sej att det kommer ost när man hittar svamp.

   

Vi kollade av mera men skogen var så död så den ska inte användas i helgen. Det får bli nån annan.

   

Sigrid hon satt och beundrade sjön. Såg ut som hon hade djupa funderingar över livet.

   

Stora, stygga farliga jag jagar Micco så han springer ur bild. Livrädd var han eller inte.

   

Jag fick igen ganska omgående. Micco vände om och anföll mej!!!!

   

Sen la sej Sigrid i och då var jag tvungen att agera polis en stund. Hon är alldeles för mordisk.

   

Men Micco han gjorde som han brukar och sökte skydd hos mej.

   

För övrigt är Micco väldigt snygg i fall ni inte visste det.

   

Gick vidare och stannade till vid sjön för att dricka. Bada det känns inte alls viktigt längre.

   

Men vänta på mej! Gå inte bara!!!! Visst jag hade kollat ett Ekorrställe men utan framgång. Mina vänner borde faktiskt ha den goda smaken att vänta på mej.

   

Nu mer så vågar Micco hoppa upp på stockar tillsammans med mej och Sigrid. Det tog sin lilla tid, men nu så. Självklart fick vi belöning för snyggt stockposerande.

   

På väg tillbaka till bilen så var jag tvungen att rulla ordentligt. Var alldeles extra skönt gräs här.

   

Detta var trevligt, vi åkte inte hem utan stannade på ett ställe och där fick vi minsann supergod glass. Som de vänner vi är så delade vi på den. Mycket gott.

   

Var och kollade på ett nytt ställe men där var det torrt så det knastrade. Om det faller svampvatten kan det nog gå bra att jobba där.

   

Kollade den sjön också. Gott vatten men vi avstod från bad.

Åkte hem och hörde att i morgon ska det inventeras i andra skogar. Vi har tassarna överfulla med en massa jobb just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards