wilmablogghund

Alla inlägg den 10 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 10 augusti 2018 18:03

Vaknade i morse av att Åskar anmälde sin ankomst. Matte ansåg att det var det allra bästa sättet att inleda dagen på.

   

Klockan är strax efter sex och Åskar kommer närmare. Han hade sällskap av det extremt välbehövliga svampvattnet också.

   

Blev så mörkt att gatlyktorna tändes. Matte som inte har några begrepp om att svampvatten är skadligt höll till på balkongen länge. Märklig sysselsättning att bli blöt bara för att det ska tittas och lyssnas på Åskars framfart.

Sen försvann Åskar med följe och det blev dags att hämta Sigrid och Micco.

   

Blev skjutsade för matte skulle fixa nåt och vi behövde röra på oss. Här har det minsann varit andra hundar sen sist.

   

Bryggorna måste kollas. Jag har utsett det till ett av alla mina viktiga jobb.

   

Blåste massor men ovädershettan var på ingång. Vi passade på att leka en del.

   

Äsch lika bra att fortsätta nu när det gick bra att springa och ha skoj utan att få värmeslag direkt. Roligt hade vi.

   

Sigrid och Micco hittade också en massa intressanta dofter. Tänk nu när det kommit lite svampvatten så kommer alla dofter fram igen.

   

Jag var törstig och det går utmärkt att dricka och samtidigt inspektera undersidan av en brygga.

   

Blåste massor ute på sjön. Gjorde att äckelhettan inte kändes lika mycket.

   

Finns bara en fördel med allt torrt gräs. Det är alldeles underbart att rulla på. River så skönt på ryggen.

   

Jag och Sigrid badade lite mer. Egentligen har vi fått nog av bad, men det var skönt att svalka sej lite.

   

Tur att Sigrid står stadigt på jorden för det blåste så matte trodde att hon skulle lätta.

   

Växte några svampar där som heter Gul strävsopp. Tydligen ovanliga och starkt hotade.

   

Jaha de kan jag väl markera. Fick mycket beröm och ost. Sigrid och Micco var lika duktiga de, men de bilderna blev bara skit.

Sen fick vi passa bil medan matte fixade nåt tråk och sen var det dags att skjutsa hem dom.

Blev eftermiddag och jag skulle ut och åka för matte skulle hämta nåt.

På väg hem stannade hon vid en skog så jag kunde ta eftermiddagsrundan där.

   

Där fanns det minsann svamp. Heter Mandelriska men stinker av fisk och skaldjur. Jag har bara nosat på dom vid ett par tillfällen. Provade att slicka på en, helt okej smak enligt mej. Matte avskyr dom men plockar till de som inte hittar.

   

Så här ser de ut Mandelriskorna av matte omdöpta till Stinkbomber.

   

Jo jag har faktiskt hittat flera här, Får jag ost nu? Så klart jag fik en massa både beröm och ost.

   

Detta är årets första skrytbild. Blev ett par kilo såna där Mandelriskor. Fanns bara såna i den skogen. Men trevligt att svampen vaknar nu både för mitt jobb och de kommande svamphundseleverna.

   

Vad är detta för märklig pryl? Det var den här matte var och hämtade, tydligen fyndad på nån loppissida. Den ska stå i sovrummet så får vi kanske lite svalare på nätterna.

I morgon är det lördag. Egentligen skulle jag ha jobbat med blivande svamphund. Men den hunden kommer när det vaknat mer svamp. Alltså ska jag roa mej med alla mina kompisar på hundträff istället. Blir säkert en toppendag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards