wilmablogghund

Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Wilma Border collie - 26 augusti 2018 18:21

Så var det dags igen för mina kompisar/elever. Nu skulle de träna på det återstående.

   

I väg till mötesplatsen och träffade Sarek. Bad honom att inte vara så förskräckligt kär i mej utan koncentera sej på svampen. Han kan vara kär på hundträffarna, fast då kanske Ossy blir svartsjuk? Svårt det där.

   

När alla hade kommit så drog vi till dagens skog. Som vanligt pratade matte en massa tråk en stund. Sen blev det som vanligt. Jag tappade bort alla elever.

   

Jo till slut så hittade jag Vera som tränade hårt. Hon kommer att bli duktig svamphund.

   

Sarek jobbade också fast när han såg mej höll han på att glömma vad han skulle göra.

   

Mezzo har visat framtassarna och när jag hittade honom så letade han efter Mimmi som vi hittade.

   

De jobbade på bra överallt medan jag minglade runt mellan dom för att se så de klarade sina uppgifter.

   

Sen var det dags för den mycket viktiga fikapausen. Mina elever blir trötta och behöver vila sej ett tag. Mezzo såg till att vara nära sin matte för att kanske få fika han också.

   

Jag käkade självklart macka. Det går åt massor av energi när jag ska ha koll på eleverna och deras människor.

   

Fikat är över och nu är det dags för de avslutande delarna. Jag pratade en del med Sarek. Berättade att han är en superbra kompis, men vi ska inte bli ett par så det var bättre att han koncenterade sej på svampen. Tror han lyssnade.

   

Lilla Vera är en stjärna. Hon sökte svamp alldeles klockrent. Tänk alla korkade människor som tror att små hundar inte kan. De skulle se detta eller Sigrid som är superduktig.

   

Sarek kom över förälskelsen i mej och jobbade väldigt bra. Han kommer att hålla skogarna rena och förse sina människor med mycket svamp i framtiden.

   

Här ser det ut som om jag ligger och slappar vilket jag inte alls gör. Jag har minsann stenkoll på att träningen går rätt till.

   

Mezzo kommer också att bli strålande. Han hade inga problem med att hitta svamp inte.

   

Mimmi var lika duktig hon, här har hon jobbat bra och får den välförtjänta belöningen.

   

Fast detta är fusk. Hon försökte minsann markera svamp i mattes korg och det ger inte godis. Fast det var ett bra försök, smart kompis jag har.

   

Jag visade var det fanns fler kantareller. De här hittade faktiskt Sigrid i veckan.

   

Sarek provade och var så duktig fast de är små som gamla tioöringar.

   

Vera klarade också de små utan problem.

   

Jag kollade att Mezzo verkligen hittade vilket han självklart gjorde.

   

Mimmi hon lyckades hitta en som både jag och Sigrid hade missat dessutom var den stor och fin.

Sen var alla trötta och det var dags att sluta.

   

Vid bilarna så blev Mezzo fotad av sin matte. Tydligen nån skrytbild.

   

Matte snodde idén och tog en bild på Mimmi. Alla mina elever får nämligen diplom efter avslutad kurs.

Sen var det dags att skiljas åt. Men vi kommer att träffas igen på hundträffarna och då får jag veta hur det går för dom.

Åkte hem och sov och sen kom Åskar och hälsade på i sällskap med svampvatten. Bra för då blir det mer fart i mina skogar och jag kan jobba mer och perfekt för mina elever som ska fortsätta träna med sina människor.

I morgon jag umgås med Sigrid och Micco. Vi ska visst få göra nåt vi inte har gjort på länge.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards