wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 maj 2018

Hälsat på mina vänner

Av Wilma Border collie - 22 maj 2018 18:24

I dag skulle vi ut och åka. Alltid trevligt att få se nåt annat trots ovädret. Hämtade Sigrid och Mikko och sen skulle vi nånstans.

   

Jaha Engelska skogen. Hänger en ny kedja över vägen eftersom nåt pucko stal den gamla. Eftersom det är sånt oväder bestämde matte att vi skulle åka bil in. Bara det att låset till kedjan var på uselt humör och vägrade öppna sej.

   

Matte kollade om koden var ändrad men det var den inte. Gå fram och tillbaka brukar vi göra men det hade blivit väl hett idag. Räddningen kom så vi kom in.

   


Jaha inte ofta vi åker bil här inte. Missade säkert en massa viktiga saker men de kan vi kolla när det blivit svalare enligt matte.

   

Nu är det bråttom. Jag vet att nu är äntligen mina engelska kompisar här. Har inte sett dom sen förra sommaren.

   

Hej Chris! Vad trevligt att träffas, var alldeles för många evigheter sen sist.

   

Sigrid har utsett sej till nån slags bilinspektör så hon kollade deras bil väldigt noga.

   

Bäst att kolla av runt huset. Det är vårat viktiga jobb som vi skött i många månader. Var lika bra att visa Chris och Reidun hur effektiva vi är som husbevakare.

   

Människorna fikade och pratade en massa tråk. Eftersom svampen kom när de åkt hem till det där England så fick de en massa torkad svamp av matte.

   

Jo jag ligger i solen, men jag tänkte vakta huset.

   

Nä det blev alldeles för hett så jag la mej under en stol i stället.

   

Titta vi fick minsann present för effektivt vaktande av huset under hela hösten, vintern och våren. Alldeles utsökt ost.

   

Men dårar det är för hett ni kan inte leka i det här ovädret. Faktiskt så insåg de att det var för hett.

   

Jag funderade på om vi möjligen skulle gå till sjön också. Men det skulle vi inte idag utan det blir nästa gång.

Sen var det av nån underlig anledning dags att åka hem igen. Tiden går alltid alldeles för fort när vi har roligt.

   

Matte fick en fin blombukett och några goda engelska kex. Nä växelspaken ingår inte i buketten, hon som klantade sej och tog bilden i bilen.

   

Har varit hemma och slappat ett par timmar. Nu är det dags att bada och jag hade sån tur att jag fick sällskap med Sigrid och Mikko.

   

När jag har badat är det viktigt att ruska vattnet ur pälsen.

   

När det är gjort så är det dags att rulla för att bli av med ännu mer. Sen kan jag fortsätta att bada ett tag till och upprepa samma rutiner varje gång.

   

Det var inte bara vi som badade. Ute i sjön var Snok ute och simmade. Men vi brydde oss inte om varandra.

   

Aj Mikko!!!! Han har tydligen gått Sigrids Pitbullkurs och lärt sej hur man försöker slita strupen av oskyldig Border collie. Nu är jag så van att jag som vanligt kunde avvärja attacken och ha strupen i behåll.

   

Vi lekte lite mer. Bäst att passa på när vi var vid sjön.

   

Dagens sista bad för den var det dags att gå hem igen. Blev en bra dag detta trots eländiga ovädret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards