wilmablogghund

Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Wilma Border collie - 16 maj 2018 18:21

Samma eländiga oväder idag. Alltså var det inte att tänka på att göra skoj saker inte.

   

Hämtade Sigrid och Mikko för att vi skulle försöka ta oss till sjön utan att få värmeslag på vägen. Vidrigt hett redan tidigt. Sigrid la sej ett par gånger sen provade hon med sandrull för att svalka sej.

   

Tomt vid människobadplatsen så jag och Sigrid tog ett otillåtet dopp där. Vadå, vi behövde svalka oss och inte skräpar vi ner heller som människorna gör.

   

Vi gick till hundbadet och det var bara att ut i vattnet på en gång. Skönt är det.

   

Sigrid spanade efter nåt okänt medan Mikko letade efter matrester som inte fanns.


   

Jag la mej och slappade på en bänk en stund, men det blev alldeles för hett där.

   

Sigrid var smart och la sej i skuggan under bänken.

   

Vi badade mera och idag passade det Sigrid att vara ute och simma.

   

Ska vi prova att leka lite? Vi har badat så mycket att vi är lite svalare.

   

Jo vi jagade varandra runt grillplatsen några varv innan det kändes för hett.

   

Men titta på Sigrid som av nån anledning ansåg att Mikko skulle dö. Han stackarn var varm och ville bada igen.

   

Skönt att var precis bredvid sjön, bara att ut i vattnet och dricka och få lite svalka.

   

Detta var kanske inte det allra smartaste jag gjort. Försökte ruska vattnet ur pälsen medan jag var kvar i vattnet.

   

Titta! Nästan så jag simmar! Har provat att simma ett par gånger men nja vet inte om det är min grej riktigt. Fast det var faktiskt skönt och matte gav mej mängder med beröm.

   

Men jag blir så fruktansvärt blöt i pälsen! Fick lägga massor med energi på att försöka bli någorlunda torr.

   

Så skulle vi gå till en annan badplats en stund.

   

Där så käkade Sigrid och Mikko gräs och jag badade mer. Ungefär nu upptäckte matte att hennes mobil var försvunnen. Den hade den klantiga människan lyckats tappa nånstans. Alltså bara att gå tillbaka för att leta efter den. Innan mobilen hittades så hittade vi Sigridmatte som både ringt och sms:at till den borttappade.

   

Mobilen är hittad och Sigridmatte håller på med nåt.

   

Men tack den här är väl till oss eller? Tänkte att du har lagt den här för att vi ska kunna ligga på den.

   

Fika, vet du jag vill ha det där du har i handen. Jag är hungrig. Jo vi fick smaka.

   

Sigrid hon spanade på Inez som kom med sin husse. Samtidigt sa hon en massa fula ord.

   

Jag gick och badade lite tillsammans med Inez medan Sigrid fortsatte säja långa ramsor med otryckbara ord.

   

Vi badade mera. Tror nog att jag ska börja simma, riktigt skönt detta och massor med beröm får jag. Men här tvingas inget fram utan jag tar det i den takt jag finner lämplig.

   

Började vara dags att gå hem, men jag slappade ett tag i skogan fört. Behövde samla kraft till den smällheta promenaden.

På väg hem var matte i affären och hämtade nåt.

   

Detta hämtade hon. Halsband till mej, jo det finns ett till Sigrid också.

   

Märkligt halsband som skulle bada ett tag och svälla.

   

Nu har jag fått det på mej. Tänk det svalkar så jag inte blir så väldigt varm. Tydligen är det ett kylhalsband. Provade det på eftermiddagsrundan, vidrigt ute men jag blev inte lika het som jag brukar bli. Det händer att människor uppfinner smarta saker. I morgon ska Sigrid få prova sitt, kommer att underlätta tillvaron för oss om detta oväder fortsätter.

   

För övrigt så håller äppelträdet på min gata på att blomma ihjäl sej.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards