wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 februari 2017

Amputerat en tass

Av Wilma Border collie - 25 februari 2017 17:37

Lördag och såna är ju för det mesta tråkdagar, Eftersom det är en massa snö och på andra ställen

skridskobanor så går det ju inte att åka till några bra skogar. Om snön hade låtit bli att komma så 

hade jag haft massor med skogar och vägar att välja på.

 

Nånstans ska jag gå helst där det inte är skridskobanor. Det är inte alldeles enkelt att hitta bra ställen, trodde

att det var över nu att det skulle gå att vara i alla skogar.

 

Lyckades passera skidbacken eftersom de inte hade öppnat för dagen. När den är öppen är det igen bra idé att

gå här.

 

Så äntligen på fria tassar, frågan är vad jag ska hitta på nu då. Ensam och övergiven är jag.

 

Här var det bara nästan skridskobana. Gick i alla fall att gå utan att halka omkull.

 

Faktiskt så växte det lite ost på de gamla stockarna. Kändes som dagens höjdpunkt.

 

Här hade jag behövt ha skridskor på tassarna för att kunna gå säkert. Blev koppel för att jag inte skulle få nåt tokryck och rusa runt.

 

Gick in i skogen igen. Där har det inte blivit is på stigarna utan jag tar mej fram. Kollade om jag skulle se

till Ossy men det gjorde jag inte. Var väldigt länge sen jag lekte med honom.

 

Du ropade, var det nåt speciellt?

 

Aha en gran hade ostblommor. Bäst att ta reda på alla så ingen annan hittar dom. Gick vidare hade mest

tråkigt, inga människor ute och inga hundar heller.

 

Jaha vad sjutton ska jag hitta på nu då? Har kört lite skogsagility, kollat runt utan att hitta nåt skoj.

 

Provsatt några stenar vilket gav belöning. Måste komma ihåg de stenarna tills nästa gång jag passerar.

 

Men nu blev det läskigt. Matte är försvunnen!!!!!! Jag vet att hon var bakom mej alldeles nyss och nu är hon 

borta. Vill inte vara ensam i skogen, men jag hittade henne bakom en tall.

 

Varför ska jag vara mellan dina ben? Dessutom viftade matte med osttuben.

 

Märklig övning. Jag fick "jaga" osttuben medan jag gick slalom mellan hennes ben. Enligt matte omöjligt att

ta bilder på eftersom hon bara har två händer men jag fixade det. Bra hjärngympa att klura ut vad hon ville.

 

På väg hemåt men jag VET att Prylaffären är öppen. Behöver faktiskt gå in här.

 

Jo jag hade tur och fick Frolic förgyllde denna bedrövliga dag.

Sen så hände det.

 

Jo jag vet att detta är tortyrinstrumentet som används för att amputera tassar på oskyldiga hundar. Vi har

tränat ofantligt mycket på att jag ska förstå att det inte är farligt (det är fullkomligt livsfarligt och jag

vill inte).

 

Nä jag tror det är bäst att ta tass om tortyrredskapet, jag behöver ha mina tassar i behåll. Sen vet jag inte vad 

som hände riktigt. Matte trollade fram bitar av mitt extra goda godis en massa klickande och småbitar av

godiset. Helt plötligt var min ena framtass amputerad.

 

En klicker, ett tortyrredskap och en massa extra gott godis och mängder med tålamod och beröm. ( om nån

funderar så hade jag käkat upp godiset när bilden togs) så kommer man långt mycket långt. Att jag tillät

amputering av en tass är ett enormt framsteg. Alltså fick det räcka med den idag, de andra ska amputeras

nån annan dag. Matte är så stolt över mej som håller på och övervinner rädslan och paniken så vi skyndar

långsamt.


 
 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

25 februari 2017 22:59

Mjausan, jag Tarzan är jamans rädd för den däringa tortyr redskapet oxå, men matte säger att klor måste klippas ibland, det tror jag vad jag vill om.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ludde

Ludde

26 februari 2017 09:23

Usch ja! Sånt där med kloklippning har vi högljudda diskusioner om lite då och då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards