wilmablogghund

Alla inlägg den 4 februari 2017

Av Wilma Border collie - 4 februari 2017 17:41

Nu vet jag varför det var granplanterin på isen och målades konstiga ringar i går.

I dag så skulle jag gå till sjön eftersom det skulle vara nåt där.

 

På väg till sjön så träffade jag den här labben som jag träffat förr men matte alltid glömmer namnet på.

Trevligt med sällskap en stund.

 

Vis sjön så träffade jag den här Schnauzern, honom har jag också träffat ett par gånger tidigare. Alltid

trevligt med umgänge en stund.

 

Jodå vi kan leka men du rör inte min pinne. Övade mej i att se farlig ut. Hade ingen större framgång alla

vet att jag är väldigt snäll.

 

Ute på isen såg det konstigt ut. Vid granplanteringen låg det en massa stora sågar.

 

Längre bort var det en massa gamla strykjärn och några kvastar.

 

På bryggan satt det en stor Canadagås också. Ingenting var som det brukar.

 

Jag fick inte gå ut på isen och kolla. Enligt matte var den alldeles för hal så jag skulle hålla mej på bryggan.

  

Märkligt mänskligt beteende, kasta strykjärn på isen. Fast det kallas visst för Strykjärnscurling och

förekommer endast här i Malmköping.

 

Så började de såga i isen med jättesågarna. De sågade och sågade.

 

Inte är isen speciellt tjock inte, men såna här isblock höll de på och drog upp.

 

Så här ser isen på min sjö ut. Sen sparar de alla isblocken i en isdös vid Hembygdsgården så finns det is kvar långt fram på sommaren. Kanske ska gå dit och svalka mej om det blir hett i sommar.

 

Tröttnade på isaktiviteterna och skulle vidare. Där borta ser det intressant ut, de har tänt en grill. Undrar

om.................men nä de hade inte tagit fram några korvar.

 

Roade mej med bollen en stund i brist på bättre sysselsättningar.

 

Kollade av en del annat men hittade inga nyheter av värde.

 

Fortsatte på spårvägen som hade den goda smaken att vara alldeles isbefriad. Skönt att kunna röra mej på

fria tassar.

 

Men hej Göte! Dej måste jag bara krama. Att jag har tyckt att Göte är jätteläskig sen den gången han hade

arbetskläder på sej det har jag alldeles förträngt. Nu var jag bara intresserad av att umgås.

 

Tog en sväng in i Ekorrskogen. Tänkte att det kanske skulle finnas nåt trevligt här, typ nån social Ekorre

eller så.

 

Matte skulle titta på nån svamp (de var döda) men pinnen var vacker. Detta är rena fixeringsbilden för om 

man tittar noga så syns det ett ormhuvud, en uggla, en stackare som skriker, en drake, en hund och en

massa andra figurer.

 

Hittade inga Ekorrar varken asociala eller sociala och inget annat skoj heller. Stigen var dessutom 

skridskobana. Kollade där jag tränat på att markera Ostronmusslingar, men de var försvunna nu.

 

Stopp vid idrottsplatsen och matte tänker överge mej. Skulle vara nån loppis där som hon skulle kolla.

Var typ ingenting på den.

 

Fick lön för att jag hade passat det där bordet en korv. Precis vad jag behövde eftersom jag blev blåst på

korv vid sjön.

 

Ännu bättre, inne på loppisen hade minsann matte hittat Anna som alltid var på Pryl 7an. Hon matade mej

med min korv.

 

På Heden så träffade jag Sigges gamla svamphundselev Sniff. Trevlig kille som jag träffat nån gång tidigare.

Tänk när jag är färdigutbildad svamphund då kommer jag också att ha alldeles egna elever.

 

Sen träffade jag en av alla mina bästa människovänner som alltid ger mej ett par godisbitar. Gick hem och

ägnade mej åt kattskötsel

Tråkrunda på eftermiddagen fast jag träffade i alla fall Essie när jag nästan var hemma.

I morgon påstår matte att det kommer att bli en bra dag, men hon vägrar berätta vad som ska hända.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards