wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Halkat runt

Av Wilma Border collie - 23 februari 2017 17:36

När jag var ute sista gången i går så kom det en massa regn. Alltså klarade jag av vad jag skulle väldigt

snabbt för att slippa skadas. Både jag och matte trodde att snöeländet skulle regna bort under natten.

Gjorde det inte, stället hade det blivit kallt och världen var förvandlad till skridskobanor.

 

Har halkat iväg och hämtat Sigrid och nu ska vi halka vidare till skogen. Utanför Tempo träffade vi en katt,

tänkte faktiskt vara artiga hundar och hälsa på den. Katten var oartig och ville inte alls hälsa på två trevliga

hundar!

 

Ibland gick det riktigt bra att ta sej fram som här ingen is alls, på andra ställen var det en utmaning att hålla

ordning på alla tassarna.

 

Tog oss till Tråkskogen och snön har sjunkit ihop så mycket att där var det inga problem att ta sej fram.

Skönt för vi är skogsberoende jag och Sigrid.

 

Blötsnön ställde till det, många små träd som inte överlevde den. Matte muttrar om våra Sörmlandsledsetapper

men de får bli ett senare bekymmer. Invänta bättre väder heter det.

 

Fast Sigrid har fattat det där med att det inte ska drälla grenar och pinnar på stigarna så hon städade. Bra

då kan hon hjälpa mej att städa på Sörmlandsleden också.

 

Helt plötsligt så hade nån tappat en massa korvbitar i skogen. Det finne inte minsta lilla smula kvar vi

hittade allt.

 

Skönt detta att kunna leka i skogen utan att nån av oss drunknar i snön. 

 

Jo den här bänken brukar faktiskt ge belöning och vi VET att du har korv i fickan. Vi fick korv ska inte behöva

tjata om sån.

 

Och detta var inte dagens smartaste val inte. Vägen till Ossys hemma var knöglig skidskobana så här skulle vi

inte gå, Koppelfångar för att inte halka och göra oss illa.

 

In i skogen igen för där var det inte halt. Får vara glad för de ställen det går att komma fram på.

 

Sigrid hittade nåt som påminner om trevlig barmark under en gran. Det finns nog hopp om att det bra vädret

återvänder.

 

Jo detta är en godissten. Sigrid står på den, jag har bara framtassarna där men jobbar med att hypnotisera

fickan där korven finns.

 

Undrar vad det är under snön som Sigrid inbillar sej att hon bara måste ha? Gräva djupa gropar och sen stoppa 

ner huvudet, Fast hon hittar aldrig nånting.

 

Körde en del skogsagility. Bra träning för våra vackra kroppar och muskelbyggandet.

 

Detta är en typisk mänsklig tråksysselsättning. Ta en massa onödiga bilder på frusna vattendroppar. Hade

varit bättre med bilder på mej och Sigrid.

 

Ibland (ofta) så tänker inte matte alls. Vi skulle ju undvika vägen som var skridskobana hette det men nu har 

vi hamnat vid den igen. Gå andra vägen förbi skidbacken var inte att tänka på eftersom den är öppen och

det antagligen var en massa människovalpar där.

 

Så där vi klarade av den utan att nån halkade omkull fast den var "spännande".

 

Duktiga Sigrid hon minns minsann att det brukar växa Vinterskivlingar här. Men nu var de borta eller begravda

under snön.

 

Snart slut på det roliga, dags att återvända till de halkiga gatorna. Lyckades ta oss hem till Sigrid med alla

benen i behåll igen.

På kvällarna så brukar matte träna mej en del med klickern. Alltså jag gör det hon ber om så kommer det

ett klick och godis. Trevlig sysselsättning men.................

Någon katt, gissa vem, kommer rusande sp fort hon hör första klicket.

 

Usel bild, men matte hade osttuben handen för att belöna mej när jag gör rätt. Men en viss katt ansåg att

det var hon som skulle ha belöningen och höll sej framme hela tiden.

 

Mina andra katter är mer normala. Freja hon bara tittade på osttuben och var totalt ointresserad, men ni

ser väl nosen till vänster? Hon som tror att hon är en hund, enligt matte kommer hon nog att lära sej mina

trix om detta ska fortsätta.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards