wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Letat stubbar

Av Wilma Border collie - 12 februari 2017 17:37

Söndag alltså ingen Sigrid idag utan jag skulle få klara mej utan sällskap men matte hade

en plan.

 

Vaddå inte sitta på gatan och vänta på bättre tider menar att Ekorre skulle inse att den skulle umgås med mej.

Blev inget umgånge.

 

Skulle börja vid sjön innan jag skulle vidare åt nåt annat håll. Långt där ute satt det en människa och

försökte dra upp Vithajar.

 

Hittade en ny sandhög som jag provsatt. Nä den var inget bra. Sen skulle jag göra en del.

 

Detta är en klicker. Hat tränat ganska mycket med sån inne, alltså matte ber mej göra saker så kommer

klicket och godis i samma sekund. Nu skulle vi prova utomhus.

 

Ligga på bordet, inga som helst bekymmer. Inte sitta heller.

Men så skulle matte försöka få till bild på att jag kan vinka.

 

Undrar hur många såna här misslyckade bilder hon har kastat? Alltå precis lyckats missa min vinkning.

 

Också en usel bild men den enda där det nästan syns att jag faktiskt kan vinka. Sånt här brukar jag träna på

inne på kvällar t ex. Men det är enligt matte skitsvårt att få till bilder på det. Men träna trix är skoj.

Fungerade precis lika bra med klickern ute, jag har snabbt fattat att det där ljudet innebär nåt mycket

positivt.

 

Belöningen för att jag varit så duktig var en massa trevligt bus med en av mina bollar en stund.

 

Sen skulle jag gå och leta efter stubbar. Märklig sysselsättning men matte hade för sej att hon hade sett ett

par lämpliga i den här backen.

 

Jaha och här kom Rick och Inez. Kände inte för att umgås med dom och jag skulle ju ägna mej åt de där

okända övningarna med stubbar.

 

Jag följde faktiskt med dom till deras människor och tänkte att de skulle stanna där. Men Inez gav sej inte

hon försökte hänga med mej.

 

Hörru ta och gå till din matte nu som står och ropar på dej. Jag ska göra nåt.

 

Så där här provsitter jag en stubbe. Var inga som helst problem, skulle egentligen ha testat en annan men

den missades eftersom det var lite rörigt med envis Ine just då. Nu är det så här att detta är bara början.

Min bloggkompis Arlo är lika mycket i skogen som jag och har massor med skoj för sej. Bland annat så tränar

han på att balansera på stubbar. Det är enligt matte en lämplig övning för mej, bra för att träna balans och

kroppskontroll. Detta är alltså bara början att prova att sitta på dom. Provade ett par till.

 

Den här gamla stättan gillar jag. Den är perfekt för jag kommer högt upp och får bra utsikt.

 

Bland annat gick det utmärkt att titta på några som åkte skridskor på isen. Livsfarligt enligt matte som bara

går på den när tunga fordon kört.

Letade efter Ossy, såg honom inte. Kollade om Kanin tappat skinn nånstans hade den inte. Enligt matte så

är det inte varje dag som Kanin tappar skinn i skogarna. Sysselsättningarna måste varieras.

  Tänkte gå här men det var så isigt att matte ansåg att vi kunde ta andra vägar i stället.

 

Nu måste jag väl få nåt? Jag har faktiskt aldrig provat att sitta i en jättestor blomkruka, kan inte den räknas

som stubbe? Räknas inte som stubbe men jag fick beröm i alla fall och en godisbit.

 

Jaha vad tycker du att vi ska göra nu då? Jag har grejat med fler stubbar tränat lite gå fint bredvid matte

och hållit på med en del vanliga hundgöromål.

 

Titta vad jag hittade! Små små Ostronmusslingvalpar som är alldeles djupfrysta. Hittade ett nytt sätt att

markera, eftersom matte inte såg vad jag gjorde så drämde jag tassen hårt i trädet flera gånger, då fattade hon.

Självklart en massa beröm.

 

Godistall det var många evigheter sen sist, trodde nästan att de hade slutat blomma. Men denna hade lite

blommor som självklart inte finns kvar.

 

Syns dåligt men jag är på en stubbe igen och nu skulle jag inte sitta utan stå på den. Inga som helst

problem med det heller. Men det kommer att bli svårare sen. Förstår inte vad det är som ska vara svårt med

stubbar men matte har den där planen.

Drog runt ett tag till i skogen utan att det hände nåt av värde. Skulle gå hem och då fick jag passa hela

Tempo medan matte handlade nåt.

 


Mycket bra inköp. Hon skaffade en tub med skinkost till mej. Mycket gott. Finns visst en plan för den också.

Fast jag har provat den hemma fått slicka som belöning när jag utfört diverse trix.

I morgon är det mändag och Sigriddag igen och vi ska visst åka nånstans, låter mycket trevligt.

Till sist ni måste bara titta på den här filmen, matte hittade den igår och så otroligt duktig Border collie som

dansar med sin matte. Dessutom till enligt matte bra musik.

 
 
Ludde

Ludde

12 februari 2017 21:57

Det ska nog vara stora stubbar om jag ska prova sånt där. Låga och breda alltså... kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

12 februari 2017 22:14

jamans så fina bilder på dig, fina Wilma <3

tasskram

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards