wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 januari 2017

Det kom nån snöflinga

Av Wilma Border collie - 4 januari 2017 17:37

I går eftermiddag så började det snöa och sen snöade det mer och mer. När jag skulle göra

kvällstoalett var det nästan snö upp till magen.

Inte försvann den under natten heller utan det var ännu mer. Matte som avskyr snö går runt och muttrar

om att jo den behövs all nederbörd behövs för det låga grundvattnet osv osv.

Sen skulle Sigrid hämtas inte tal om att åka nånstans idag.

 

Titta långt där borta. Jag ser nåt väldigt trevligt, fick bråttom, mycket bråttom.

 

Sigrid kom minsann och mötte mej. Nu försöker vi lägga upp en plan för vår runda. Nånstans ska vi gå och nåt 

ska vi hitta på.

 

Malmköpings snövallar är av storleken enorma. 

 

Träffade valparna vid Heden. Eller valpar Rick börjar förstå det här med att jag luktar gott så han hängde i 

baken på mej. Alltså inget träffa honom nu, även om han inte fattar fullt ut så blir det bara stress.

 

Inez trodde som vanligt att hon skulle hänga på oss. Fullkomligt livsfarligt levde hon dessutom med snorhal

gata, en massa plogande traktorer och bilar alldeles nära. 

 

Äntligen har vi hittat ett ställe där vi kan vara på fria tassar. Det är plogat och inga bilar.

 

Jag bestämde att vi kunde ta den här vägen. Matte trodde inte att Sigrid skulle klara all snö utan att hon

skulle få bära henne.

 

Sigrid hur går det? Inte lätt att vara liten i dessa snömängder.

 

Alltså jag har världens tuffaste lilla kompis. Titta så fint hon flyger fram i snön. Våra mattar är övertygade om

att Sigrid tror att hon är lika stor som jag.

Den som svor värst över snödjupet var faktiskt matte.

 

Sigrid klarade hela vägen utan problem och här berättar jag för henne att jag upptäckt nåt bra.

 

Ossyhusse hade plogat fram vägen som går här så nu blev allt mycket enklare oavsett benlängd. Så hamnade

vi i koppel för matte hörde nåt. Ossyhusse som kom och plogade igen, han stannde och berättade nåt trevligt.

 

Detta var det trevliga som Ossyhusse berättade. Ossy ville leka och sånt tackar vi inte nej till.

 

Som sagt Sigrid är en tuffing hon lekte med oss som om hon var lika stor. Vi hade hur skoj som helst och

Ossy fattar ju inte att jag luktar gott så fullt ös.

 

När vägen var färdigplogad så höll vi till på den, mycket lättare än i djupa snön.

 

Hörru Ossy din typ! Var det nödvändigt att knuffa ner mej i drivan?

 

Vi passade på att öva på våran pardans också. Kanske skulle ställa upp i det där Lets dance och sopa banan.

För självklart skulle vi vinna allt.

 

Ossy hade planer på att fortsätta hänga med oss men det ansåg matte vara en dålig idé. Vi gick hem med

honom istället. Kommer fler tillfällen när vi kan ha skoj.

 

Övade dragkamp med Sigrid. Hon är stark fast hon är liten och roligt hade vi.

 

Fångar igen, hala gator och risk för trafik då får vi inte vara lösa fast vi är superduktiga på inkallning.

 

Letade spår av snygga hanar. Jodå det har rört sej en och annan och skitmatte påstår att dom kan jag

glömma. 

 

Vi hittade minsann Biffen och Sky och deras matte. Hade sällskap med dom hem till Sigrid, fast skitmatte

påstår att inom några dagar så får jag inte umgås för nära med Biffen.

Lämnade Sigrid och gick hem. Matte gick ut och påstod att hon skulle komma tillbaka ungefär vid midsommar.

 

Detta ska förställa min bil och den är begravd under 3 decimeter snö. Matte hade bestämt att det var bäst 

att ta snön innan den fryser och trodde att det skulle ta evigheter. Ja alltså typ till midsommar.

 

Fem minuter senare är all snö borta. Borsten som ligger på bilen är av gummi och egentligen för att ta bort

hund och katthår från mattor (undrar vilka som dräller sånt på mattorna knappast jag och mina katter).

Ny funktion för den sopa snö och allt var klart på fem minuter. Världens bästa borste.

 

Detta var nåt nytt. En massa tomma toa och hushållspappersrullar står i en form. Det doftar godis för i

en del av rullarna finns det sånt. Perfekt hjärngympa att leta godis så här, lite lagom pyssel en sån här

dag. Rekommenderas till alla hundar.


 
 
Ludde

Ludde

5 januari 2017 09:18

Hyggligt att du plogar upp spår i snön så Sigrid tar sig fram. Du kanske skulle låta matten gå först... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards