wilmablogghund

Alla inlägg den 10 januari 2017

Av Wilma Border collie - 10 januari 2017 17:30

Hade utan problem kunnat upprepa gårdagens alla skoj saker idag också, men den turen hade vi inte.

Matte använde inte bilen när Sigrid skulle hämtas, ursäkten var att det finns inga bra ställen att åka till

just nu. Vi kunde nöja oss med runda nånstans hemma.

 

Är man liten och behöver ha span över Heden så klättrar man upp i en snödriva.

 

Jag hjälpte Sigrid att spana men det var lika övergivet som vanligt.

Matte hade haft nån idé om en runda men så började det blåsa massor och den där rundan är til viss del över

öppna fält så det ställdes in.

 

Snön sjunker snabbt nu. Sigrid funkar bra som snödjupsmätare, för ett par dagar sen så hade hon troligen

försvunnit helt här. Perfekt om detta fortsätter så kommer vi snart fram på alla bra ställen igen.

 

Inte hade det rört sej nåt spännande heller. Inga spår efter några vi känner och inga okända heller.

 

Sigrid har snabbt lärt sej att hoppa upp på saker lönar sej. Jodå hon fick både beröm och godis.

 

Jag då? Såg minsann att Sigrid fick och nu står jag här och vill också ha, Jag fick självklart.

 

Kollade av skidbacken. Fanns inget spännade alls där

 

Ja vi är på bänken och vi förväntar oss godis. Hoppa upp på såna här är lönande har vi bestämt.

 

Kollade av mer i Tråkskogen som verkligen var tråkskog idag. Alldeles övergiven. Enligt matte så finns det

väldigt bra ställen i den här skogen när det är svampsäsong men den är avlägsen.

  

Va? Vi tjatiga? Förstår inte vad du pratar om. Detta är faktiskt vår nya hobby att hoppa upp på alla bänkar.

Det lönar sej så nu vill vi ha godis.

 

Tänkte att vi skulle hitta Vinterskivlingar. Fanns inga eller det gör det säkert men de är begravda under snön.

 

Jodå Sigrid vi ska visst leka men matte har lärt mej att man inte ska rusa runt på is. Med otur kan det sluta

med besök hos vetten och en massa onödigt.

 

Var mycket bättre inne i skogen för här kunde vi leka utan att halka.

 

Jo men du förstår att stenen rymmer inte både mej och Sigrid. Kan inte jag få bara för att Sigrid var duktig?

Funkade inte, Sigrid fick men jag var tvungen att stå på stenen när hon hade lämnat den. Tänk att man 

alltid ska behöva slita för de ynka godisbitarna.

 

Efter att ha gått runt i skogen och haft så där lagon halvtrist bestämde vi oss för att leta efter Ossy.

Såg inte till honom där han bor. Inga spår på vägen heller.

 

Här är Ossys andra hemma. Nä ingen Ossy här heller så vi blev blåst på skoj umgänge med honom.

 

Lekte lite Hunden på täppan i en snödriva. Både jag och Sigrid vann. Vi är lika duktiga på att knuffa ner

varandra.

 

Fortfarande finns det jättelika snödrivor vid skidbacken. Fast många är spårlöst försvunna enligt matte är

de utplattade för alla som ska åka skidor där.

 

Nu ska jag fånga dej bara så du vet. Det är inte enkelt att fånga den reptilsnabba Sigrid.

 

Ha! Jag lyckades! Sen busade vi en stund till innan matte kom på den dåliga idén att det var dags för oss att

gå hem igen.

 

Inte nog med att Sigrid är övertygad om att hon är en Border collie nu lider hon av storhetsvansinne och tror

att hon är jakthund också. Rådjusspår var extremt spännande och hade hon inte suttit fast hade hon säkert

fortsatt att spåra.

Gick hem med Sigrid och jag gick till tråkhemma och pysslade med mina katter.

Hade tur på eftermiddagsrundan, Pryl 7an hade återuppstått och jag serverades en alldeles utsökt prinskorv.

Kunde ha blivit bild på det om dementa matte kommit ihåg att ta de bilderna ur kameran.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards