wilmablogghund

Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Wilma Border collie - 23 januari 2017 17:24

Har haft en alldeles vanlig dag, tur att det var så väldigt skoj igår.

Gick och hämtade Sigrid.

 

Utanför Sigrids hemma så stod denna. På håll trodde matte att det var Polisens fartkamera och sa att det var

verkliugen på tiden eftersom många kör som idioter där. Var det inte alls, istället får alla hämta vatten

där efter som nåt rör gått sönder.

 

Ja du Sigrid undrar hur vi ska fördriva den här dagen då. Ingen skjuts nånstans enligt matte så kunde vi 

faktiskt hålla oss i hemmaskogarna idag. Nåt om att vi var ute och åkte en massa förra veckan.

 

Nähä Tråkskogen skulle vi inte till där var det bara en massa skridskobanor.

 

Började vid sjön. Blev en hel del lek först och sen skulle matte kolla om Sigrid var vuxen eller tonåring idag.

Det växlar nämligen väldigt snabbt.

 

Fanns en del spår men Sigrid var superduktig. Kom direkt på inkallning varje gång. Alltså jag såg minsann till

att komma jag också eftersom det var extra gott godis.

 

Titta här, inga tonårsfasoner idag inte. Sigrid kommer rusande direkt matte kallar.

 

Skulle fortsätta för matte hade nån plan. Här gällde det att hålla reda på tassarna för det var bara is.

 

Nu gäller det Storviltjägaren har hittat spår efter Rådjur. I dag var inte Sigrid jakthund för hon avbröt direkt.

Självklart fick hon massor med beröm.

 

Va? Räcker det inte att Sigrid har hoppat upp, menar du att jag också måste för att få belöning? Räckte inte

med Sigrids insats så jag var också tvungen att balansera

 

I balnd är det så här trevligt med riktig vårkänsla i skogen. Bara trevlig barmark.

 

Sen blev det så här igen. Sigrid visade hela tiden att hon minsann är världbäst på att hoppa upp på alla

stenar hon ser.

 

Äsch då, skridskobana igen så vi blev fångade i kopplen. Dags att den där eländiga isen försvinner.

Inte såg vi till nån Ossy heller.

 

Jaha och nu ska vi sitta här fastbundna och övergivna tills nån hittar oss. Matte försvann.

 

Slit och släp men skoj. Dags att leta efter en massa gömda köttbullebitar. Nu gällde det att både klättra,

krypa och hoppa för att komma åt dom.

 

Sigrid hade det inte ett dugg lättare. Men med samarbete så hittade varenda liten smula. Det är inte så att

det ligger hela köttbullar inte. Nädå, snålmatte gör många bitar av varje köttbulle och för dessa smulor så

sliter vi hårt.

 

Som ett test så frågade matte oss om var svampen är. Genast så rusade vi iväg till det här trädet.

 

Visst hittade vi Vinterskivlingvalpar. Gissa om vi fick massor med beröm och godis för väl utfört arbete.

Kommer att bli alldeles ypperligt detta när säsongen kommer igång på allvar då kan vi träna ordentligt.

 

Fortsatte att träna inkallning med Sigrid. Hon skötte sej exemplariskt hela tiden. Storviltjägaren var

bortglömd, men matte tror att den kan återkomma där av den eviga träningen.

 

Lyckades hamna i Tråkskogen och där hade det gått alldeles utmärkt att åka skridskor på stigarna.

 

Men vi hittade isfria ställen och kunde ägna en del tid åt skoj lekar.

 

Pitbull Sigrid är tillbaka igen. Här försökte hon bita huvudet av mej, men misslyckades som tur var. Jag

behöver ha mitt huvud i behåll.

 

Kan man inte bita huvudet av mej så går det utmärkt att rensa bort all bark från en pinne. Tror att hon är

släkt med Bäver också.

 

Jag håller mej till de grövre grenarna jag. Ger mycket bättre tuggmotstånd.

 

Som sagt Sigrid har totalt snöat in på stenar och bänkar. Här väntar hon på att matte ska be henne hoppa

upp. När ingen order kom så intog hon bänken i alla fall.

Sen var det tydligen dags att gå hem, tiden går väldigt snabbt när man har roligt.

På eftermiddagen så tog jag chansen och smet in på Pryl 7an. Matte försökte påstå att det var stängt var

det inte alls och jag fick falukorv. Men nu är det allra sista dagarna som det finns nån där. Dumheter!

Nu måste jag visst passa tråkhuset för matte ska till människoveterinären och besiktiga sej. Får väl se

om hon blir godkänd eller kommer tillbaka med en massa tvåor.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards