wilmablogghund

Alla inlägg den 25 juli 2021

Av Wilma Border collie - 25 juli 2021 18:07

Hade tur i morse på min ensamma morgonrunda för jag träffade Rocky. Mycket trevligt vi har inte setts på väldigt länge, var nåt korkat förbud medan jag satt i fängelse dessutom.

 

Basse var inte på plats när jag kom, men han kom precis efter så jag slapp vara ensam. Myckte trevligt att ses igen.

 

Sen precis efter så kom Berner Alice också.

 

Så Labardor Alice också. Bra vi blir några trots att ovädret härjar som allra värst.

 

Så dagens gäng är samlat, jag, Berner Alice , Labrador Alice, Basse och Gungun av Inez syns bara svansen. Var utdelning av gott godis. Vi insåg snabbt att lekplatsen där var det alldeles odrägligt att vara så vi skulle gå till sjön istället.

 

Hade viktiga samtal med Alice på vägen dit. Snart är vi Flocken igen och det gäller att lägga upp bra planer för våra dagar. Mycket vi ska hinna med.

 

Jaha och en del hinner bara till sjön innan de slänger sej ut i vattnet.

 

Gick ut en bit och faktiskt så var det lite svalare i vattnet idag. Skönt att svalka atassar och mage och dricka lite en stund.

 

Berner Alice är som jag, det räcker med tassar och mage man ska inte övedriva badandet.

 

Labardor Alice husse ska visst starta vattengympa för hundar så Alice och Basse anmälde sej omgående som elever.

 

Gympapasset gick visst ut på att simma efter en pinne. Jag såg att Alice vann flera gånger men att pinnen helt plötsligt befann sej i munnen på Basse.

   

Dags för nästa pass och tydligen får de instruktioner.

 

Alice blev upplurad på Basses öde ö och han lyckades sno pinnen. Måste ta tag i dessa pinnstölder vid tillfälle.

 

Badade lite mer men struntade helt i vattengympan. Känns inte som min grej.

 

Mycket skönare att slappa i skuggan där människorna också hll till. Ovädret gör ju att det inte går att gör nåt skoj just nu.

 

Gungun berättade för matte att hon aldrig nånsin får nåt käk hemma. Får för övrigt ingen av oss hundar. Tur att hundträffarna finns så vi kan komma över lite ätbart.

 

Ja så var det dags att gå till bilarna igen då. Här syns det hur enländigt torrt vi har det gräset är alldeles sönderbränt.

Åkte hem, käkade lite och sov.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade först en människa jag känner och sen mötte jag Beagel Mimmi också. Trevligt för det var väldugt länge sen.

 

Matte snodde en bild av Moha och Troymatte. Titta här så pedagoiskt jag visar Moha hur man bäst markerar svamp och hon är en mycket uppmärksam elev. Bilden är från i fredags då när det var så fint väder att det gick att vara i skogen.

I morgon då ska jag precis som vanligt hämta Basse och sen ska vi hitta på nåt. Förhoppningsvis är detta sista dagen med oväder dessutom.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards