wilmablogghund

Alla inlägg den 16 juli 2021

Av Wilma Border collie - 16 juli 2021 18:00

Hörde rykten redan i går om att det väntade en ensam dag, men tänkte att det hade säkert ändrat sej under natten.

Vkanade i morse och insåg att det hade det inte alls gjort.

Ensam morgonrunda, men med den stora fördelen att det blåste svala vindar ute och var riktigt drägligt för första gången på länge.

Hemma igen så åt jag min ensamma frukost, saknade sällskap eftersom det är mycket godare att vara fler hundar som äter.

Så skulle vi hitta på nåt.

 

Åkte iväg för att kolla om det vaknat nån mer Stjärnhovstryffel sen sist. Jo en hade vaknat.

 

Serverades självklart ost för väl utfört arbete.

 

Den syns framför mej. OBS att matte knivhotar mej inte till jobb utan den används för att peta upp tryffeln ur marken.

 

Jag har hittat mycket större, men denna fick duga.

 

Åkte och kollade mitt andra tryffelställe också. Fanns ingenting alldeles ödsligt var det.

 

Tog en sväng i en av mina hemmaskogar. Var väldigt länge sen jag var här.

 

Kantareller fanns det gott om, men väldigt torra såna, det måste komma en massa svampvatten nu om de ska överleva.

 

Jaha så hade en gran tröttnat på livet sen mitt senaste besök. Fast den hindrae inte min planerade väg. Hittade mer kantareller och matte pratade om att de där svamparna hon döpt till Stinkbomber inte hade visat sej. Egentligen så heter de Mandelriska men stinker av fisk och skaldjur så matte avskyr dom. Brukar få nya hem hos männiksor vi känner.

 

Tittade vad jag hittade!! Det fanns visst Stinkbomber/Mandelriskor.

 

Små var de, men det kommer säkert fler av dom. Brukar kunna hitta massor här till mattes förtvivlan.

 

Kollade av mer i skogen, men det fanns inget av värde, bara en del torra kantareller.

 

Myggen tycker inte om matte, men de gillar mej. Alltså gjorde jag en massa hundyoga för att mörda en del av dom som var ute efter mitt blod.

Var nog några hundra som dog av det i alla fall.

 

Snälla Ekorre! Jag har inga kompisar alls i dag och är en mycket ensam hund. Du kan väl komma och umgås en stund i alla fall. Ekorre vägrade och försvann bland trädtopparna.

 

Kollade mer, hittade fler torra kantareller. Sen var det enligt matte dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda och insåg att ovädret höll på att återkomma för det hade blivit äckligt hett. Träffade i alla fall några männiksor jag känner. Mycket trevligt med sällskap en stund.

I morgon så ska jag ÄNTLIGEN få åka på hundträff och träffa alla mina kompisar igen. Detta med att sitta i Hormonhäxefängelset i 30 år är inget skoj. Kommer att ha tassarna fulla med en massa intressanta hundsamtal vi har väldigt mycket att diskutera efter min långa frånvaro. Hoppas ovädret håller sej borta så vi kan ägna oss åt en massa trevligt också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards