wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2021

Av Wilma Border collie - 20 juli 2021 18:07

Det mycket bättre vädret fortsätter, var behagligt svalt i morse när jag hämtade Basse.

Hem till mej för gemensam frukost och så pratade vi om vad vi skulle hitta på idag. Hörde att matte hade nån plan.

 

Trevligt här har vi inte varit på ganska länge, alltså mycket att kolla.

 

Kollade en massa dofter och annat som bara vi hundar begriper, var så uptagna att vi alldeles missade det matte såg.

 

Långt där borta står Rådjur och hon hade sina rådjursvalpar med sej. Alltså fick vi vara fångar eftersom matte påstod att de inte alls ville umgås med oss.

 

Den där eländiga Vattentjuven hade minsann hittat vår bra bäck som rinnner där. Var torrt så det dammade, dags att han återlämnar allt stulet vatten nu.

 

Vid sjön så blåste det behagliga svala vindar och det kom moln, men tyvärr alldeles för tunna för att innehålla svampvatten.

 

Inspekterade bryggan ordentligt, eller jag sa åt Basse att sluta bada och hjälpa mej. Den var som vanligt i perfekt skick.

 

Tur att Vattentjuven inte har lyckats stjäla hela sjön. Mycket gott vatten i den som vanligt.

 

Kolla Basse han har fattat att det är roligare att dricka vatten om man använder Wilmastyle, inte trillade han i heller.

 

Bestämde oss för att leka en del eftersom det var svalt och behagligt vid sjön.

 

Syns inte så bra men jaga varandra runt den där grillen var en mycket skoj lek. Bäst att passa på när vädret tillåter att vi kan roa oss.

Skulle gå och kolla lite annat.

  

Fast det är så torrt så finns det massor med hallon.

 

Jo jag kan äta om du serverar mej.

 

Plocka? Nä vet du vad!! Nåt ska du göra till exempel plocka hallon till din hund.

 

Basse han fattade direkt att plocka hallon gick utmärkt. Korkat, han kunde ha väntat på att få plockade serverade i stället. Nån nytta ska faktiskt människorna göra.

 

Klara med vad vi skulle så skulle vi gå tillbaka. Tog en annan väg för att få varation.

 

Hörde du Basse? Det var nåt i skogen. Kanske var det Rådjur och hennes valpar som var kvar.

Gick till bilen och åkte hem. Såg en massa moln men inget svampvatten.

 

Men titta här hemma på min gata!! Otroligt med det föll typ 4 droppar svampvatten. Hörde att matte pratade om att reklamera eftersom hon har beställt 40 mm strilregn och inte 4 droppar. Nåt om rejäl felleverans.

Käkade lite och somande var trötta efter skogsrundan.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade några människor vi inte känner men som tyckte att vi var så fina och trevliga hundar att de ville umgås med oss.. Mycket trevligt sätt att skaffa sej ny vänner på.

När vi kom hem så fick vi varsitt revben.

Det var läge att fira igen.

 

Idag för 5 år sedan så såg det ut så här på campingens fik. Terras människor och Ann Marie firade att nu var jag mattes. Hade träffat min gamla matte och människorna hade pratat tråk, matte fick mina papper och en massa annat men nu var jag i mitt för alltidhem på riktigt.

  Människorna firade med fika, men jag fick en egen glass som jag fortfarande minns som utsökt god.

 

Sen när det blev kväll så skulle de käka mat och fira  mej ännu mer. Jag funderade om om jag skulle dricka vin, men insåg att jag kanske skulle ligga lite lågt så här precis i början.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards