wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 juli 2021

Tröstshoppat och jobbat en del

Av Wilma Border collie - 30 juli 2021 18:00

Inte hade saker ändrat sej till det bättre under natten inte.

Nä blev en ensam morgonrunda och dessutom föll det svampvatten just då.

Sen skulle jag ut och åka.

 

Hamnade i Flen för jag skulle kolla en del på kungens marker. Var länge sen jag gick här.

 

Mulet var det, men föll inget svampvatten just då som tur var.

 

Kungen har i alla fall bra bänkar för de ger ost.

 

Gick och kollade om en av mattes favoritsvampar visat sej, hade den inte. Var alldeles övergivet.

 

Titta vilka fina pölar med svampvatten det finns på marken. Var väldigt länge sen det såg ut så här.

 

Hittade några Finludna stensoppar, men de fick stå kvar för matte trodde att de var fulla med larver.

 

Tröttnade och skulle gå till bilen. Tänkte att med tur så skulle jag få shoppa det brukar inträffa när jag har varit här.

 

Perfekt!! Jag ska få shoppa!! Var länge sen sist så verkligen på tiden. Mötte en stackars hund som kom ut på blodiga benstumpar efter att ha utsatts för tassamputering.

 

Bäst att kolla lösgodiset.

 

Är så van att alltid ha shoppingsällskap så jag plockade ut två bitar. Men så kom jag på att jag var ensam och övergiven. Åt upp båda. Träffade en pudel som blev kär i mej, mycket trevligt, men han skulle gå och amputera sina tassar.

Kollade in resten av sortimenetet. Hade jag haft en massa egna pengar hade jag kunnat shoppa loss hur mycket som helst.

Släpades åt fel håll, trodde att jag skulle drabbas av amputering.

  

Men titta så trevligt!! en hel låda med smarriga revben.

 

Fick faktiskt välja revben alldeles själv. Alla verkade utsökta så jag kunde enkelt ha köpt hela lådan. Fick jag inte för snålmatte..

 

Om jag behöver ha godis?? Det var väl dagens mest korkade fråga. Så klart jag behöver och det är nästan slut hemma.

 

Drack av det utsökt goda vattnet. Tur att det är service här så jag slipper åka hem och vara törstig.

 

Så det viktiga och väldigt goda shoppinggodiset. Råkade visst försöka slå in en massa koder på en maskin. Lyckades inte, måste klura på hur jag ska göra kan säkert vara lönande.

 

Skulle åka hem, men matte kom på att vi skulle kolla Stinkande skogen och just då föll det inget svampvatten heller.

 

Jodå där satt de där Mandelriskorna och stank. De försökte gömma sej, men jag hittade alla.

 

Bara på en liten fläck satt alla dessa. Matte hade åsikter eftersom hon anser att de stinker avskyvärt. Men så var det de där människorna som älskar dom och aldrig hittar.

 

Överallt fanns de. Jag fick jobba hårt ett tag.

 

Titta så det ser ut, inte konstigt att den här skogen heter Stinkande skogen.

 

Nä tyvärr här har inte de Svarta trumpetsvamparna vaknat. Kommer kanske nu efter allt svampvattennedfall.

 

Detta är många kilo Mandelriskor, vet att det på andra ställen i landet sitter människor och dräglar och längtar efter dom. Bara matte som svär över stanken och att rensa dom. Enligt henne så stinker hennes händer som en Vithajsbutik.

Sov ett tag hemma.

Gick på eftermiddagsrunda. Träffade en människa jag känner, trevligt med sällskap en stund.

I morgon är det lördag så jag hoppas på många kompisar och en massa trevligt mingel och framför allt sånt här fint svalt väder så vi orkar vara hundar.



 
 
Ingen bild

Inga-Lill

30 juli 2021 19:13

Om du tar en titt i mattes dator på fäsbok så kan du se en film jag skickade till henne, om en hund som ser ut som den skulle vara släkt med dig. Den hunden får själv gå och hämta godispåsarna och lägga i korgen sen får den köpa mer godis, betala får den också göra. Jag tror du skulle kunna lära dig allt som den hunden gör, för du är så smart. Det där med att köpa godis är ett måste, för det vet väl alla hundar att det är alltid slut hemma.

Kramiz!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards