wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juli 2021

Av Wilma Border collie - 29 juli 2021 18:19

 Vanliga rutinen med att hämta Basse, men tyvärr ingen Alice idag eftersom hon är ledig.

Hem till mej för frukost och lite planering av dagen, enligt matte så skulle vi göra nåt skoj.

Hamnade i bilen och åkte.

Spanaren Basse sa att vi var förföljda av en vit bil, sånt är alltid trevligt.

 

Han hade rätt för det var Moha och troy som förföjde oss. Nu skulle vi enligt planen kolla en skog där vi bara varit en gång när matte hittade en väg som skulle provas.

 

Mycket att kolla var det. Men så helt plötsligt så kom det en bil i skogen. Typisk jägarbil så människorna bestämde sej för att vända och ta en annan väg istället.

 

Bar val enligt Basse och Troy som hittade ett dike fullt med trevligt lerigt vatten. Det föll massor med mer svampvatten åt det hållet i går.

 

Undrar om de har lyckats fatta nåt beslut snart? Fast okej bordet var bra och gav godis.

 

Troy provade också medan vi väntade på att det skulle fattas beslut.

Tillslut hade de bestämt sej för att antingen ta en annan närliggande skog eller åka till en av våra hemmaskogar.

 

Jaha bara att gå till våra bilar igen då. Den där rundan den får vi ta nån dag när det inte åker runt jägare i skogen.

Föll ett par droppar svampvatten men......

Titta vad som hände! Helt plötsligt så vräkte svampvattnet ner.

 

Sökte skydd under en buske. Är det så här mitt liv ska sluta? Ska jag dö av svåra regnskador eftersom matte kommer att vägrar skjutsa mej till intensivvård på närmaste djursjukhus?

 

Nedfallet upphörde så vi kunde gå till våra bilar. Tack varae busken så klarade jag mej med livet i behåll denna gång.

 

Åkte hem, ibland var det torrt och hemma hos mej hade det fallit en massa svampvatten.

Käkade lite och kollade igenom våra skador.

Sen skulle vi ut igen. Trodde att det var en trist eftermiddagsrunda som väntade.

 

Perfekt! Moha och Troy igen. Människorna tycket nämligen synd om oss som inte fått röra oss som vi är vana på förmiddagen så nu skulle vi få röja ett tag.

 

Underbart! Äntligen kan vi flockspringa och det är bland det bästa som finns!!

 

Tack men nej tack Moha och Troy. Jag behöver ingen hjärt lungräddning, jag bara tycket att det var väldigt skönt att rulla mej en stund. Men tack för er omtanke.

 

Röjde en massa med Basse också, fast han var mest intresserad av hur sorkarna mådde. De höll sej undan från honom.

 

Går åt energi att ha skoj så vi tiggde godis av Moha och Troymatte, utsökt var det.

 

In i skogen och kollade kantarellerna som mår så där just nu. Men Moha tränade och var superduktig.

 

Nu förstår du Basse, detta är en svamp som heter Blek ostronmussling. Den här lönar sej alltid att markera så du bör lära dej den.

 

Gav självklart ost och Troy snodde åt sej i förebyggande syfte, han planerade att prva att markera den.

 

Tog med honom till trädet och förklarade doften och hur man markerar. Han lyssnade mycket uppmärksamt på mej.

 

För står inte varför jag blev kallad för drottningen över stubben med Föränderlig tofskivling? Visst jag hittade stubben och matte blev väldigt glad över att de vaknat efter det lilla svampvatten som fallit. Nu ska jag nog ge Moha och Troy en lektion. Det är skoj att lära andra hundar allt jag kan.

 

Jodå jag omger mej med smarta kompisar, Troy fattade omgående. er svampvatten och ännu mer fart på svampen sen kan vi ha riktigt skoj i skogen.

 

Ost det kan man aldrig få för mycket av som hund.

 

Kollade de Svarta trumpetsvamparna som fortfarande lever. Hoppas de börjar växa av svampvattnet nu.

 

Vad säjer ni ska vi ta ett sista flockspring eftersom människorna pratar om att åka hem?

Vi sprang en massa mer innan det var dags att skiljas åt. Somnade gott när vi kom hem. Så här bör alla eftermiddagsrundor vara.

Så blev Basse hämtad. Hörde nåt hemskt. I morgon blir jag ensam och övergiven, Basse ska hänga med sin husse och jag får klara mej på egna tassar. Känns som om det blir en bedrövlig dag.

  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards