wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 november 2018

Blääää men jag träffade i alla fall Ossy

Av Wilma Border collie - 30 november 2018 18:22

Äsch! Jag får vara glad för att jag hade en bra dag igår.

I dag började den med sms om att Sigrid och Micco inte skulle följa med mej. Så gick jag ut för morgonrunda. Snorhalt och regn, hade inget behov av att vara ute.

   

Jaha ska på nåt föreställande en längre runda ensam och övergiven, dessutom försökte det fortfarande regna.

   

Hamnade vid sjön. Matte hade tagit med min favoritboll, tänkte att jag kanske ville leka med den en stund.

   

Jodå det var kul en gång sen tröttnade jag. Blev kallad för Hormonhäxa.

   

Ostgunga. Jo jag kan väl städa bort det som finns då, fast jag hade ingen riktig inspiration till det heller.

   

Passerade vid båtarna. Hur man hoppar upp på en sån det har jag aldrig nånsin hört talas om. Tror jag tar och kollar efter ekorrar istället Men det fanns inga i närheten.

   

Fortsatte och hade sån tur att jag träffade Ossy. Kändes helt okej att umgås med honom ett tag.

   

Nähä han saknar fortfarande de där viktiga kroppsdelarna. Tänkte att det kanske växt ut nya, men då hade vi inte fått träffas enligt matte.

   

Här var det väldigt länge sen vi gick. Ja Ossy kanske har gått här men jag har inte gjort det på flera månader. Hade inte hänt nåt av värde.

   

Kollade av badplatsen. Tänk så mycket som vi hängde här och badade hela våren och sommaren när det var så där ovädershett.

   

Märkligt ön har växt och blivit dubbelt så stor. Trodde inte att öar kunde växa, men troligen har Ossyhusse fixat så den har blivit större. Bar då har vi mer yta på den när det blir badsäsong igen.

   

Ossy hade planer på att gå ut på isen men det fick han inte för matte.

   

Vi hade ett djupt samtal också. Bland annat om varför jag är förbjuden att komma och ha en massa skoj i morgon. Tänk om jag kunde ta saken i egna tassar och rymma till hundträffen, men matte bevakar mej som en hök.

   

Vill du leka? Jag vet faktiskt inte om jag är på humör för det. Mina hormoner lever sitt eget liv just nu.

   

Ja men okej. Vi leker väl en stund då. Behöver nåt skoj denna bedrövliga tråkdag.

   

Hoppsan, vi tappade visst huvudena båda två och vems ben det är vet vi inte. Går lite sönder ibland under lek.

   

Tog ett danspass också. Fast jag tröttnade ganska snabbt både på dans och lek.

   

Jo du förstår Ossy matte har gett mej ett nytt namn Hormonhäxa heter jag visst numer. Jag doftar otroligt gott för alla hanar som inte saknar kroppsdelar och mina hormoner gör att mina tankar och reaktioner inte är lika snabba som vanligt. Men snart kommer jag att vara som vanligt igen.

   

Ossy han vet minsann vilka träd som brukar blomma med ost. Smart är han för om han sätter sej vid utvalt träd och sen stirrar på matte så kan det hända att det börjar blomma.

   

Jodå det fanns helt plötsligt en massa sot på trädet. Nu tyckte jag också att det var viktigt att städa bort den. Kan inte låta Ossy få allt.

   

Ossy han är pedant när det gäller att städa ostträd. Får inte finnas minsta lilla kvar så han kollar alla vrår på stammen så inget har gömt sej.

   

Sen var det dags dör den berömda benblicken. Vi var klara med vårt umgänge och då ska Ossy ha benet. Han fick det självklart.

   

Jag stack en vända,var och kollade ett känt ekorrträd, men ingen hemma där heller. Blev hämtad av matte som påstod att vi inte alls skulle gå åt det hållet idag.

Träffade Anne som var sysselsatt med att hundnappa Ossy. Tur att vi hade hunnit umgås.

   

Gick genom skogen och hamnade i kanten av skidbacken. Stora snöhögar har de lyckats göra, men idag var inte matte och halkade runt där. Gick att gå i kanten så alla snön undveks.

   

Tänk vad mycket hanar det finns som lämnar dofter överallt. Men jag får fortfarande inte träffa dom. Korkade påhitt.

Gick hem och somnade.

Trist eftermiddagsrunda.

Undrar hur jag ska fördriva morgondagen när alla kompisar har skoj på hundträffen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards