wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2018

En massa skoj med Ossy

Av Wilma Border collie - 27 augusti 2018 18:21

Blev en toppendag detta.

När jag skulle gå ut hörde jag talas om Micco och Sigrid. Verkligen på tiden för vi har inte setts på massor med evigheter. Eller i alla fall inte sen i lördags.

   

Nu ser jag dom! De kommer med sin matte långt där borta på andra sidan gatan.

   

Äntligen!!!! Vi blev lika överlyckliga alla tre. När ska människor lära sej att vi inte ska vara skilda åt?

   

Gick mot vad som verkade bli väldigt bra. Matte tyckte att det var väldigt bra tämligen omgående för hon hittade fyra såna här Stolta fjällskivlingar.

   

Bara en liten bit bort så växte det stora fina Kungschampinjoner.

   

Nu händer det grejer för en Svart trumpetsvamp hade vaknat också.

   

Jag och Sigrid klättrade runt på stockarna, under oss så finns det faktiskt ganska mycket Ostronmussling.

   

Struntar väl i svampen. ÄNTLIGEN Ossy!!!! Vi har inte träffats på massor med evigheter.

   

Titta så lycklig Micco blev, han älskar Ossy och de är de allra bästa vänner.

Vi lekte en del, måste ta igen allt som vi har missat.

   

Mera svamp. Ossy fick provlukta på Karl Johan och det klarade han med glans. Jag har bara en massa smarta kompisar.

   

Sen blev det alldeles väldigt bra. Vi fick passa Sigridmatte och deras grannes människovalp. Insåg precis vad matte hade för sej när hon försvann.

   

Här skulle det synas fyra hundar, men de fyra hundarna försvann snabbare än blixten. Bara att sätta näsan i backen och följa bloddoften.

   

Perfekt. När blodspåret tog slut så hittade vi massor med korvbitar. Vi letade mycket noga och lämnade inte minsta lilla smula kvar.

Kollade en del i skogen när vi var klara med vårt superroliga spår.

   

Om ett par dagar då får jag minsann besök från Halland av Terra. Hon och hennes människor hyr alltid ett hus av Ossyhusse. Verkar som Ossy vet att Terra ska komma för han satte sej på verandan och väntade.

   

Nu tar det som sagt ett par dagar innan Terras ankomst. I stället för att sitta kvar och vänta så städade vi björken vid huset. Den hade nämligen ett gäng med ostblommor.

   

Ossy han kan nog tjänstgöra som trädkramare, han älskar verkligen såna här ostträd.

   

Vi umgicks lite mer, men sen var det dags för Ossy att få sitt ben. Bara för att jag har haft tassarna så fulla så var det länge sen han fick nåt nu.

   

Passerade vid sjön, badade lite och drack vatten. Jag och Sigrid kollade om båten fortfarande ger ost och visst gör den det.

   

Helt plötsligt dök Ossy upp igen. Tror han ville umgås mer med oss. Men vi skulle hem så han stackars gick djupt deprimerad tillbaka till sitt dagis. Men vi kommer snart att träffas igen.

   

Heden är minsann alldeles underbar att rulla på. Rullade massor och länge.

   

Det är synd om oss. Vi är tvungna att passa hela Tempo och människorna ska säkert göra väldigt skoj saker där inne. Fast de kom ut snabbt och påstod att de inte alls gjort nåt skoj.

Skildes från dom och gick hem väldigt nöjd med en alldeles underbar förmiddag.

Har hört talas om trevliga saker i morgon också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards