wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2018

Så blev det oväder

Av Wilma Border collie - 8 maj 2018 18:18

Jaha så slog ovädret till med full kraft. Var alldeles för hett redan i morse när jag var ute på morgonrundan.

Alltså inte tal om att åka till nån av alla trevliga skogar idag. Alldeles för mycket äckelhetta jag tål den inte, inte matte och inte Sigrid. Den enda som verkar ganska oberörd är Mikko.

   

Vi skulle gå och bada för nåt annat gick inte att ägna sej åt idag. På Heden så träffade vi Rick. Han och Mikko har fattat tycke för varandra så de lekte.

   

Titta där i trädet. En EKORRE!!!!!!!!!! Nära var den och jag höll på att krypa ur pälsen av glädje. Tänk om denna ville umgås med mej? Ville den naturligtvis inte.

   

Där är sjön och nu är det bada som gäller.

   

Sigrid kastade sej i först som vanligt. Hon var alldeles varm och flåsig av den kota promenaden till sjön.

   

Jag ägande mej åt den roliga leken kasta Rick i backen. Mycket skoj lek och han tar ingen skada för han är uppe lika fort igen.

   

Enligt matte är detta fortfarande människoätande vithajar.

   

Titta här, jag står minsann i vattnet och det händer ingenting. Alltså äter inte såna där vithajar/småfisk hundar i alla fall. Hästar och kor är mycket värre.

   

Käkade ost tillsammans med Rick, mycket gott. Ja självklart fick Sigrid och Mikko också.

   

Vi badade väldigt mycket, så skönt. Så dök Inez upp också.

   

Blev ännu mera bad, tur att vi bor så att det är nära till sjön.

   

Sigrid ansåg att Inez skulle dö och det upplyste hon om många gånger. Inez har svårt för hundspråk och förstår inte när nån inte vill ha närkontakt.

   

Det var populärt att gå till sjön idag, För Rocky kom också. Trevligt länge sen vi träffade honom.

   

Mikko och Rocky har aldrig träffats men de blev kompisar på en gång. Tänk Mikko som knappt träffat andra hundar nu har han många kompisar och det går så bra med alla han möter.

   

Rocky tycker att vatten är en fullkomligt onödig uppfinning. Men efter mycket funderande så vågade han doppa klospetsarna och dricka lite. Tänk om han fattade vad skönt det är att svalka sej i vattnet när det är sånt här oväder.

   

Jag och Rick hade en dragkamp i vattnet om en pinne. Jag vann!!

   

De gick vidare och vi var kvar en stund. Mikko hittade en jättepinne som han försökte släpa iväg men tyvärr misslyckades han.

   

Gick genom skuggiga skogen hemåt. Var äckligt hett även där. Fick vänta en stund på Sigrid som låg på marken och bara flämtade. Detta oväder är tortyr för oss hundar.

   

Hemma hos Sigrid var det fika. Eller människorna fikade. Jag var helt utslagen.

   

Samma sak med Sigrid

   

Mikko också. Alltså vi är inte gjorde för detta oväder.

Gick hem. Matte kollade alla väderprognoser som går att hitta. Skulle ha guidat ett gäng med hundar och människor på min Sörmlandsledsetapp på söndag. Alla prognoser visar ovädershetta så det har blivit inställt. Gå en dryg mil i sånt väder funkar inte. Normalt är en mil ingenting men i äckelhetta går det inte.

   

Titta här då. Jag är på eftermiddagsrunda och har sällskap av Sigrid och Mikko. Hamnade vi hundbadet igen. Sigrid slängde sej i och det gjorde jag också.

   

Mikko han vågade inte hämta sin pipleksak i vattnet så jag gjorde en insats. Fick mycket beröm för det

   

Badade mer och träffade en Jack russeltjej som Mikko blev kär i. Men kärleken verkade inte vara besvarad.

   

På väg hem så hittade matte en konstig liftare i min päls. Ingen aning om vad detta är och den blev kvar ute.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards